Säkerhets träna häst

Gurk katt34

Trådstartare
Hej! Jag har en varmblods valack som precis fyllt sju år som jag har haft i en månad nu. Mina mål är att bygga upp hans muskler så han blir stark men jag vill också göra honom så säker som möjligt. Jag vill att han ska vara så orädd som det går och förebygga att han skulle bli rädd för saker. Jag vill också visa honom att han kan lita på mig och att jag bestämmer. Har någon tips på övningar som man kan göra för att få en orädd häst? 😁❤️
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Lager
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 157
Senast: WBanna
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 102
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp