SäkerhetsStigbyglar barn

Lynxsa

Trådstartare
Vi har kört med tåbur till minsta barnen och varit nöjda med det. Men nu börjar två barn växa ur de och jag är på jakt efter säkerhetsstigbyglar till de.

Men det är en djungel! Att hitta barn storlekar är inte lätt i sig, junior verkar stort på vissa modeller. Börjes har ett par gummisnodds i STL barn men vet inte hur breda de är. Acavallos kids är jag lite sugen på.

Vad har ni haft till era barn runt 7-8 år?
 
Vi har kört med tåbur till minsta barnen och varit nöjda med det. Men nu börjar två barn växa ur de och jag är på jakt efter säkerhetsstigbyglar till de.

Men det är en djungel! Att hitta barn storlekar är inte lätt i sig, junior verkar stort på vissa modeller. Börjes har ett par gummisnodds i STL barn men vet inte hur breda de är. Acavallos kids är jag lite sugen på.

Vad har ni haft till era barn runt 7-8 år?
Jag använder nu varianten med snodd till mina barn, 7-9 år.
På sikt kan det nog bli ett par Sprenger bow balance.
 
Använder oxå med gummisnodd till barnen. Både på sadeln vi har haft på shettisen (som inte finns med) och på sadeln till dotterns c-ponny. Dottern som snart är 11 år har stl 37/38 i skor har damstl på sina. Men det har inte varit några problem att använda de i juniorstl ända upp till stl 36.
Jag tycker snodd känns överlägset säkrast. Sedan när dottern blir äldre så får vi se om hon tycker det är barnsligt med snodd. Då får vi se vad det blir.
 
Jag har använt kwick-out. De har fungerat klockrent. Jag kontrollerar med jämna mellanrum att de är öppnar sig som de ska. Vid några tillfällen, när det behövts, har de löst ut vid avramling.
 
Jag har använt kwick-out. De har fungerat klockrent. Jag kontrollerar med jämna mellanrum att de är öppnar sig som de ska. Vid några tillfällen, när det behövts, har de löst ut vid avramling.
Jag har själv haft kwick-out för många år sedan. Men jag upplevde att man fick ta i rätt mycket för att få dem att lösa ut. Inga problem med en vuxen människa men för ett barn på 25-30 kg så skulle jag inte lita på att de löser ut. Nu kan de ju så klart ha förbättrat funktionen så de löser ut vid mindre tryck.
 
Jag har alltid sett till att hålla dem rena och kontrollera att de går att öppna tillräckligt lätt. De löser absolut ut när ett barn trillar av.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 559
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 373
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 373
Senast: LenaH
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
11 584
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp