säkerhetsstigbyglar

mag

Trådstartare
fick jag idag av en bekant, och det är ju bra,men hur ska de sitta på foten ??? ska den lilla böjen vara utåt eller ???? skratta inte åt min fråga bara.....
 
Böjen ska vara på utsidan och peka framåt så foten lätt kan åka ut.
Tycker det var en skit bra fråga.
 
Sv: säkerhetsstigbyglar

Absolut jättebra fråga. det vore helt klart dummare i så fall att INTE fråga!
 
Sv: säkerhetsstigbyglar

Jag har sånna men ska byta nu till sånna med gummiband istället....
Jag glider ur dom för lätt...
 
Sv: säkerhetsstigbyglar

Jag har säkerhetsstigbyglar med "böj" (utåt) både till dressyr och hoppsadeln, tycker de fungerar utmärkt. En tjej i min hoppgrupp hade säkerhetsstigbyglar med gummisnodd och de löste inte ut när hon ramlade av. Det var riktigt otäckt. :(
 
Sv: säkerhetsstigbyglar

En kl art berättigad fråga, det är vanligt att folk sätter dem fel och då har man ingen glädje av dem. Tycker de är jättebra, mkt bättre än de med gummiband, som blir sneda efter ett tag och lutar åt gummibandsidan. Sen var jag med om att en gummibandstigbygel gick sönder när jag galopperade i fullt ös en gång. Inte så kul att hela fotplattan bröts av mitt i farten, kunde gått illa! (OBS jag är inte så tung, så bör inte barit mitt fel ;) )
 
Sv: säkerhetsstigbyglar

Då måste du råkat ut för några av riktigt dålig kvalitet! Har aldrig varit med om att sådan stigbyglar blivit sneda... Men föredrar som du och använder den australiensiska varianten.
 

Liknande trådar

Utrustning Har fått ett par jättesnygga Ophena A av min snälla mams. Nu efter att ha ridit I dom i knappt två månader kan jag inte komma över hur...
Svar
14
· Visningar
1 705
Senast: AW
·
Kropp & Själ Förstår inte varför jag varit så tveksam till att skaffa stödstrumpor tidigare (för resor). De är ju supersköna. :love: Nu blev det...
Svar
6
· Visningar
462
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
3 981
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 319
Senast: kurakosz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp