Säkerhetsutrustning

Rimfaxe

Trådstartare
Är det någon som har provat Toe Stopper från Kefly?

toestopper_bild2.jpg


De har även något som heter Barnes Buckle.

barnes_buckle.jpg


Vilken av dessa två tror ni fungerar bäst vid en eventuell olycka?

Kanske går iof Barnes Buckle upp vid andra tillfällen, innan man har trillat av? Och så kanske man får leta efter en borttappad stigbygel?

Finns det andra säkerhetsdetaljer när det kommer till stigbyglar?

Mvh
 
Sv: Säkerhetsutrustning

Toe Stopper finns i olika modeller, har inte använt den själv.
Men vi har haft den på de hästar som har gått med på HK-ridning på ridklubben.
 
Sv: Säkerhetsutrustning

Jag skulle helt klart känna mig tryggast med toe stoppers, hade jag haft sådana på stigbyglarna senast jag åkte av hade jag inte kunnat fastna i stigbygeln som jag gjorde. Vill inte tänka på vad som hade hänt om inte stiglädret lossnat från sadeln. :crazy:
Har tänkt köpa dem själv när nästa löning kommer.

Själv skulle jag nog ha svårt att lita på att den andra anordningen verkligen skulle "veta" när det var läge att lösa ut. Man vill ju inte att stigbygeln plötsligt försvinner mitt över ett hinder, eller att den inte löser ut om man verkligen skulle fastna.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 521
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 579
Senast: Icfafn
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 243
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp