Säkerhetsväst airowear vs racesafe

Ajda

Trådstartare
Letar ny säkerhetsväst till dottern snart 11 år. Idag har hon en från ullared som inte känns rejäl.
Nu letar vi efter en säker och bekväm väst. Har hittat racesafe (som verkar vara väldigt populär) och airowear som jag velar mellan. Vad är era erfarenheter av dessa?
 
Efter att ha googlat runt och kikat på bilder lutar det åt en airowear. Racesafe ser kanske bekvämare ut men hur säkra är dessa västar med paneler uppdelade i mindre rutor om hästen råkar trampa på en. Känns säkrare då med större plattor.
 
Jag har bara använt racesafe senaste åren. Smidig och bra, aldrig oroat mig för plattornas tryckfördelning. Aldrig blivit trampad på heller..

Bästa västen är den man använder :)
 
Jag har bara använt racesafe senaste åren. Smidig och bra, aldrig oroat mig för plattornas tryckfördelning. Aldrig blivit trampad på heller..

Bästa västen är den man använder :)

Absolut och dottern rider med väst varje gång, så använd kommer den bli :)
 
Kanske lite beroende på kroppsform och smak? Jag avskyr Racesafe, den skaaaver. Medan jag älskar Airowear, som känns som den stödjer och kramar om mig. Högst personlig åsikt alltså 😉
Barnen har alltid använt Airowear utan att klaga.
 
Det beror helt på kroppsform. Jag älskar min airowear, min sambo hatade en sån i rätt stl. Han älskade sin racesafe ett tag men nu är det dags att byta...
 
Jag älskar min airowear, den formar sig ju efter kroppen och är superskön tycker jag. Jag fick min måttad i butik då jag har rätt lång rygg.
 
Både racesafe (inkl "nya" Provent som är jättebekväm) och airowear tillhör de västar som är testade enligt nyaste BETA-standarden (2018), så de lär vara bland det säkraste på marknaden.
 
Hade jag köpt ny väst idag så hade det blivit en danoise :) provade på falsterbo när de var nya på marknaden och blev kär direkt ^_^, men hade precis köpt en racesafe så fick nöja mig med den :p.

Racesafe är trevliga men de "nya" är stelare och har tjockare axelplattor.
Gamla modellen var otroligt följsam och i alla fall på mig så passade den bättre.
 
Letar ny säkerhetsväst till dottern snart 11 år. Idag har hon en från ullared som inte känns rejäl.
Nu letar vi efter en säker och bekväm väst. Har hittat racesafe (som verkar vara väldigt populär) och airowear som jag velar mellan. Vad är era erfarenheter av dessa?

Jag hade tidigare Racesafe, men bytt till Airowear outlyne. Supernöjd! Tycker den är minst lika smidig, och finns i många olika storlekar så hittade en som passade min kroppsform klart bättre än racesafe. Dessutom är väl hela plattor generellt att föredra :)
 
Jag har själv en racesafe men tyckare att airowerar är bättre då den "kramar" kroppen bättre, Racesafe är mer som ett skal som inte formars efter kroppen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 033
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsväst till min dotter, snart 5 år. Jag hittade denna på XXL som var nedsatt till 600kr, från 1200. Är...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp