säkerhetsväst ett stort problem

C

cindy_girl69

Hejsan alla fälttävlans älskare=)
Jag har ett väldigt stort problem.
Jag rider i dag normalt fall i min racesafe säkerhetsväst klass 1 ja har provat samma märke i klass 3 men kan inte andas . ja har en annan klumpig väst med den kan ja verkligen inte rida med.
Vad använder ni fö västar.
Jag har letat förjävles efter bra västar me hittar inga annatligen är de tunna sköna galoppvästar el stora klumpiga klass 3 västar som man knappt kan röra sig i. Är det någon här som har en bekväm och skön väst som man kan röra sig med. i såfall finns den som man kan bästla med olika färger o så då.brätta avd ni använder för västar tack
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

zippa är jättebra, och den kan du beställa i olika färger!
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

håller me sanna! Zippa e klart bäst, finns med både axelskydd å utan (och olika färger som sagt.) Väldigt skön!
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

var hittar man zippa?
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

ja ok men var hittar man en sådan väst?
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

Nyrelski skrev:
Men det finns en Racesafeväst i klass 3 som är av "jockeytyp" Är det den du har provat? För de märker man ju knappt att de är därhttp://www.treehouseonline.co.uk/racesafe_rs2000.html

Sen finns Phoenix Tipperary också, men de är dyrare och inte lika säkra.
http://www.ingdams.com/svensk/svensk/svensk.html
hej ja har provat klass 3 kan inte andas i den sjukt tung väger 3 kg min väst väger knappt ett halvt ja behöver egentligen bara klass 1 väst men ja rider hinder o vill gärna skyda mig mer
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

du kan väl fråga din närmaste ridsportaffär om de kan ta hem zippavästar? jag tycker de e jättebra o mkt snyggare i verkligheten =) Zippa slim har jag, den e toppen!
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

Har en racesafe 3 och tycker inte den är speciellt tung att rida.. Kan andas iaf ;) Du får väl spänna den mindre hårt.. :angel: ;)

Men väger den verkligen 3 kg???? :eek: Shit..
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

Någon som vet om Tipperary västarna är godkända för fälttävlan ! Har hört både och. Vill ju inte köpa en svindyr väst som man inte får ha !! Har också hittat en kopia för bara en tusenlapp. Någon som vet något om den ?? Den är godkänd står det så det ska den väl vara antar jag, men någon som har någon erfarenhet av den. Finns på denna sida http://www.ridsportshopen.com/
 
Sv: säkerhetsväst ett stort problem

Kan man inte andas i västen beror det på att man spänner den för hårt.. :p ;)

Ja vet inte vilka märken ja har använt men båda är helt olika modeller, dock ngt klumpiga, men väldigt bekväma om man "gått in dem".. :p
 

Liknande trådar

Utrustning Står i valet och kvalet att investera i en säkerhetsväst. Köpte en för en herrans massa år sedan. Tyvär vart den rejält klumpig så bytte...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Raderad medlem 142449
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
13 962
Utrustning Jag använder nästan aldrig säkerhetsväst längre (:o) av den enkla anledningen att jag inte riktigt trivs i den.Jag har alltid haft...
Svar
7
· Visningar
1 147
Hästmänniskan Jag läste precis en artikel som var länkad här i från buke om en tjej som brutit ryggen på två ställen. Läste vidare i artikeln och såg...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 378
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp