Säkerhetsväst i dressyrsadel

Emiro

Trådstartare
Är det någon som använder det och isåfall vilket märke? Jag har provat flera olika men alla tar i bakvalvet.
 
Jag har en från Hööks. Har ridit med den i 2-3 olika dressyrsadlar och inte haft några problem. CRW Ares. Men din dressyrsadel är kanske mer uppbyggd bak än de jag ridit i.
 
Jag har en från Hööks. Har ridit med den i 2-3 olika dressyrsadlar och inte haft några problem. CRW Ares. Men din dressyrsadel är kanske mer uppbyggd bak än de jag ridit i.
Så kan det kanske vara, jag har en Jeremy Rudge pace.
 
Så kan det kanske vara, jag har en Jeremy Rudge pace.

Jag vet inte vad det är för sadlar jag ridit i men iaf en var en Stubben. Västen har en flärp där bak (nedersta delen) som är vikbar så tar det emot så flyttar den på sig istället för att tryckas uppåt.
 
Jag har en airowear som aldrig tagit i bak, har en Amerigo DJ. Brukar ha väst när jag rider ut.
Jag har också väst när jag rider ut om jag har hoppsadeln för där tar inte västen i. Men jag skulle vilja kunna rida ut med väst med dressyrsadeln också. Jag kanske har fel storlek på säkerhetsvästarna? Jag har provat racesafe, showmaster och biltema. Den från biltema funkade bäst för där kan man vika upp biten längst ned. Men frågan är hur bra det är om man landar på rygg?
 
Jag har köpt en uppblåsbar väst, sådan som fälttävlansryttare brukar ha över sin vanliga. Den märks knappt att man har på sig. Nackdelen är att jag har en häst som konstrar direkt när jag hoppat upp så jag hinner inte spänna fast säkerhetsremmen i sadeln.
 
Är den stel som en racesafe eller hur är den?
Nej inte alls. Det är egentligen en skidväst men med marknadens säkraste ryggskydd. Tror inte den ger något större skydd för revben dock. Älskar min och är inte alls besvärad av den när jag rider. Min kompis som rider Heddan några gånger i veckan köpte en likadan. Hon rider alltid i dressyrsadeln eftersom jag har hoppsadeln på Platina och jag tittade på dem idag när vi var ute. Såg inte alls ut som att den tog i, i sadeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken lyder. Rider du med säkerhetsväst? Rider du inte med säkerhetsväst? Varför? 😊
2 3
Svar
42
· Visningar
2 948
Senast: sweep
·
Utrustning Jag tänkte köpa en värmeväst som man laddar upp med usb. Men så blev jag osäker på om det kommer funka med en skydds/säkerhetsväst...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Frauk
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp