Säkerhetsväst och ny hjälm

Jag är en centimeter längre än dig och rider i en racesafe provent 3.0 strl S. Den passar mig jättebra och är riktigt skön att rida i. Den går även att fälla upp i ryggen. Den är tyvärr ganska dyr men jag rekommenderar den starkt! :)
 
Jag är en centimeter längre än dig och rider i en racesafe provent 3.0 strl S. Den passar mig jättebra och är riktigt skön att rida i. Den går även att fälla upp i ryggen. Den är tyvärr ganska dyr men jag rekommenderar den starkt! :)

Blev en racersafe children xl. Då den är kortare i ryggen än vuxen modellerna.
 
Blev en racersafe children xl. Då den är kortare i ryggen än vuxen modellerna.


Och igår beställde jag ny hjälm. Fick trots allt bli en uvex suxxeed glamour . Dyr... Men kunde inte motstå. Fick 15% på hjälmen så den blev iaf lite billigare
 
Skit. Beställde ändå hem en xl Child i västen. Men den är för lång. Tror jag. Kan ju inte sitta upp på hästen ännu. Men testade på mig. Och jämförde med gamla västen och den var ca 1 cm längre. Och i gamla västen var jag tvungen att vika upp sista delen för att kunna rida i dressyr sadeln :( bläää.

Någon som vet vart man kan köpa den korta modellen?
 
Skit. Beställde ändå hem en xl Child i västen. Men den är för lång. Tror jag. Kan ju inte sitta upp på hästen ännu. Men testade på mig. Och jämförde med gamla västen och den var ca 1 cm längre. Och i gamla västen var jag tvungen att vika upp sista delen för att kunna rida i dressyr sadeln :( bläää.

Någon som vet vart man kan köpa den korta modellen?

www.treehouseonline.co.uk har racesafe och utförliga måttabeller. Om man är lite händig kan man ju sprätta upp nedersta sömmen, karva av lite av panelerna och sy ihop dom igen så att den inte slår i sadlen…
 
Testade västen idag igen genom att sitta i sadeln på bocken. Tror faktiskt det kommer fungera! Ridförbud 2 v till men sen ska det testas irl!

Fick även hem hjälmen idag. Uvex suxxeed glamour och den är så snygg och skön!!!
temporary-image1465149251562_575467459606ee3143abc471.jpg
 
Jag har också mått som gör att det är svårt att hitta passande västar. Sist måttbeställde jag direkt från Treehouse i England. Då var pundet billigt så det blev faktiskt billigare med en måttbeställd från England än att köpa en standardstorlek här hemma.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
527
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 361
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 089
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
3 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp