Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

säkerhetsväst på tävling.

S

Stallflicka

kom på en liten fundering. hur gäller det nu, får man tävla med säkerhetsväst i dressyr om man har den innanför/utanför kavajen?

Sv: säkerhetsväst på tävling.

står inget i TR (2003) om att du får eller inte får använda säkerhetsväst i dressyren, skulle kunna tänla mig att man skulle få det i unhästklasserna och på lokal.
kankse ngn med nyare TR kan se efter om det står där?

Köp nya TR! Där står det bla att det är okej med säkerhetsväst både utanför och innanför kavaj.

C

camelot

Vad jag vet så har ridsportförbundet inte lagt ut TR på nätet. Jag frågade härom veckan och fick till svar att det diskuterats men inget beslut var taget. Hoppas verkligen de lägger ut det snart.

B

Beauty_Boss

Det borde man få, säkerheten bör ju gå först, oavsett gren eller nivå. Tror ni förresten att man får tävla barbacka? vad jag vet står det inget om det i TR ;)

R

Real_Life

Jo det står väl att man ska ha sadel av engelsk modell? Har jag absolut för mig.

B

Beauty_Boss

Aha, jo, det skulle inte förvåna mig ;) Men jag ska nog testa att komma in barbacka på min lilla ponny nån gång, på klubbtävling då, haha.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5923 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
1 320
  • Artikel
Hästnyheter Med start idag drar det nationella tävlandet igång igen i Sverige, om än fortfarande med restriktioner för vilka ryttare som får starta...
Svar
0
· Visningar
102
Dressyr Hej, om några veckor ska jag starta min första dressyr tävling och jag har lite frågor som jag inte hittar något svar på. Så tänkte att...
Svar
2
· Visningar
487
Hästmänniskan Det var någon lektion sedan på ridskolan som ridläraren sa till mig att man tydligen inte får rida med halsduk, för det finns risk att...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Vall-frågor

Omröstningar