säkerhetsväst på tävling.

S

Stallflicka

kom på en liten fundering. hur gäller det nu, får man tävla med säkerhetsväst i dressyr om man har den innanför/utanför kavajen?
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

står inget i TR (2003) om att du får eller inte får använda säkerhetsväst i dressyren, skulle kunna tänla mig att man skulle få det i unhästklasserna och på lokal.
kankse ngn med nyare TR kan se efter om det står där?
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

Köp nya TR! Där står det bla att det är okej med säkerhetsväst både utanför och innanför kavaj.
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

Ok, tack för svaren båda! :bow:
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

De e en bra ide att kålla i TR.
Gå annars in på www.ridsport.se
Där står de SÄKERT bra svar... :)
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

Vad jag vet så har ridsportförbundet inte lagt ut TR på nätet. Jag frågade härom veckan och fick till svar att det diskuterats men inget beslut var taget. Hoppas verkligen de lägger ut det snart.
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

Det borde man få, säkerheten bör ju gå först, oavsett gren eller nivå. Tror ni förresten att man får tävla barbacka? vad jag vet står det inget om det i TR ;)
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

Jo det står väl att man ska ha sadel av engelsk modell? Har jag absolut för mig.
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

Aha, jo, det skulle inte förvåna mig ;) Men jag ska nog testa att komma in barbacka på min lilla ponny nån gång, på klubbtävling då, haha.
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

fast på klubbtävling bestämmer klubben ;)
 
Sv: säkerhetsväst på tävling.

hon sa att hon skulle ha de på klubbtävling ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: __sofia__
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: settis
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 862
Senast: Jeps
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 552
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp