Säkerhetsväst till de minsta

anonymApril

Trådstartare
Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet inte är fantastisk stort för barn i just 2-5 års ålder.. Jag hittar enbart en av de modeller som omnämns i trådarna, de flesta hade en del år på nacken och jag misstänker att utbudet/namnen på västarna har förändrats sedan dess.

Minstingen är liten, ca 86 cm lång och väldigt nätt i kroppen och det verkar svårt att ens hitta en till stortjejen som precis fyllt 5 (drygt 105 cm lång). Alla tips och erfarenheter mottages därmed tacksamt!

Den jag har hittat är reiver i strl xxs. Vore fint att kunna köpa något begagnat, men kan inte hitta just den tyvärr. Kanske är lite mycket att hoppas på, men det känns som en så stor chansning att köpa en väst för närmre 2000kr utan att veta om den ens kommer accepteras eller i vilken utsträckning den kommer att användas.

Så vet du ett märke eller en modell/storlek som kan tänkas passa får du gärna dela med dig :)
 
Köpte en hansbo till dottern när hon var ca 2 år (2012). Hon var och är väldigt nätt. Den kunde hon ha till hon var 5 år då den är väldigt ställbar. Även sonen har haft den de få gånger han red när han var yngre. Han är dock grövre och kunde bara ha den till han var ca 3-4 år.
Den här modellen, kostar kring en tusenlapp ny. Säljer gärna min 😉

A65282FE-4517-4D47-9F38-8E805E536206.jpeg
 
Köpte en hansbo till dottern när hon var ca 2 år (2012). Hon var och är väldigt nätt. Den kunde hon ha till hon var 5 år då den är väldigt ställbar. Även sonen har haft den de få gånger han red när han var yngre. Han är dock grövre och kunde bara ha den till han var ca 3-4 år.
Den här modellen, kostar kring en tusenlapp ny. Säljer gärna min 😉

Visa bifogad fil 116999

Okej, låter ju lovande! Vet du vad modellen heter/storlek?
 
Jag ville ha en väst som inte var så tjock och styv så jag köpte en Racesafe storlek small (jag hade tur och hittade den på rea) åt min dotter när hon var 4 år, nu två år senare passar den fortfarande.
 
Jag ville ha en väst som inte var så tjock och styv så jag köpte en Racesafe storlek small (jag hade tur och hittade den på rea) åt min dotter när hon var 4 år, nu två år senare passar den fortfarande.

Låter som det kan vara nåt för min femåring då :) lär underlätta med något som är lite mer följsamt.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej var och provade säkerhetsvästar med 6-åringen ikväll och vi hittade ingen som passade riktigt bra. Har tidigare haft Aerowear Reiver...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Maartinaaw
·
Dressyr Med "de lättaste klasserna" här menat LC:1-LB:3, för storhäst. Tycker mig ha observerat en utveckling i den riktningen, bara under den...
2
Svar
21
· Visningar
3 854
Senast: Lobelia
·
Utrustning Efter en olycka för 2 veckor sedan måste jag byta ut både hjälm och väst. Hjälmen tog en stor smäll. Och västen klipptes sönder av...
2
Svar
29
· Visningar
3 047
Senast: Wilfa
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 573
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp