Säkerhetsväst till lång människa med kort överkropp?

R

Raderad medlem 142449

Jag har jättesvårt att hitta en säkerhetsväst. Har varit runt och testat lite olika modeller men det är alltid samma sak: för att dom ska gå att knäppa igen så blir dom alldeles för långa. Det blir att dom vilar på mina höfter så att det bildas luft mellan väst och axel. Min bröstkorg verkar dessutom ligga lång ner mot bäckenet.

När jag söker på nätet och läser storleksguider så har jag oftast XL runt bysten, M i midja och S över axeln... jag är 172 lång, väger 75 kg, och måste vara helt vanskapt. Har försökt rita en skiss...

859BCF9F-5E4D-4353-BDCB-C88262319F7E.png

någon med liknande kroppsform, kort överkropp och lite större byst, som lyckats hitta en väst som passar?
 
Airowear outlyne skulle kanske kunna funka..? Den kanske blir för stor i midjan men det kanske ändå kan vara värt att testa🤷🏼‍♀️ Jag hade motsatt problem, för mig var det svåraste att hitta en tillräckligt lång och smal. Jag kom fram till att det var racesafe eller airowear som gäller om man har lite mer ”udda” kropp för de har många olika storlekar! Racesafe går att måttbeställa också tror jag, har för mig att det inte ens var särskilt dyrt så det kanske kan vara värt det om du inte hittar någon annan som funkar😅
 

Bifogade filer

  • 2C0FE697-AAC9-47A2-908A-524997B924F4.jpeg
    2C0FE697-AAC9-47A2-908A-524997B924F4.jpeg
    123,6 KB · Visningar: 10
Airowear outlyne skulle kanske kunna funka..? Den kanske blir för stor i midjan men det kanske ändå kan vara värt att testa🤷🏼‍♀️ Jag hade motsatt problem, för mig var det svåraste att hitta en tillräckligt lång och smal. Jag kom fram till att det var racesafe eller airowear som gäller om man har lite mer ”udda” kropp för de har många olika storlekar! Racesafe går att måttbeställa också tror jag, har för mig att det inte ens var särskilt dyrt så det kanske kan vara värt det om du inte hittar någon annan som funkar😅

Tack för bra svar! Det ju kunna funka med denna! Tyvärr var rätt storlek slut både online och i butiken här hos oss :,( ska försöka hitta den beggad!
 
Jag har jättesvårt att hitta en säkerhetsväst. Har varit runt och testat lite olika modeller men det är alltid samma sak: för att dom ska gå att knäppa igen så blir dom alldeles för långa. Det blir att dom vilar på mina höfter så att det bildas luft mellan väst och axel. Min bröstkorg verkar dessutom ligga lång ner mot bäckenet.

När jag söker på nätet och läser storleksguider så har jag oftast XL runt bysten, M i midja och S över axeln... jag är 172 lång, väger 75 kg, och måste vara helt vanskapt. Har försökt rita en skiss...

Visa bifogad fil 60644
någon med liknande kroppsform, kort överkropp och lite större byst, som lyckats hitta en väst som passar?

Har problemet med kort överkropp och långa armar och ben. Det är liksom nästan omöjligt att västen ska täcka revbenskanten men inte vila mot höften. Och armbågarna stöter i höftknölarna...

På min terrängväst som hette nåt i stil med kantech tog jag helt enkelt ut panelerna och sågade av dem till rätt längd. De hade bra form för brösten också.

Sen har jag en mer ”finridning”-väst som passar bättre i dressyrsadel. Det är inte samma klass på den men är väldigt smidig om man håller på med mer stillsam ridning. Väldigt smidig och flexibel.
https://faglasang.com/produkt/nova-sport-sakerhetsvast-proflex-level-2/
 

Liknande trådar

Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 256
Senast: lady_vip
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 573
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej Funderar på att köpa en Hööks Steeds säkerhetsvästs eller en Racesafe om jag hittar någon begagnad billigt, men hur pass mycket...
Svar
2
· Visningar
2 275
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp