Säkerhetsväst!!

B

Bimbolina

Vet nån var man kan få tag på små västar och vet någon hur liten man kan få tag på.... skulle vilja ha en till min son som börjat rida min isis... han e bara 3½!
:smirk:
 
Jag har en som min dotter använde från 4 års ålder, klass 2. Men den har räckt till eftersom dom inte rider så avancerat de första åren. Ev. är den till salu... :)
 
Så det finns alltså att få tag på så små!!
PM:a mig om vad du ska ha och var du bor...... :D
 
min sambos systers minsta börja rida när hon va 3 och dom köpte hennes på odal/granngården/lantmännen/ :confused:
hon var på h**ks och fråga men den satans snorkiga tanten förklarade att "d e inte meningen att dom ska börja rida i den åldern" :mad:

men vist finns d...men som med all ryttarutrustning till sånna små kan den va knepig att få tag på... :mad:
 
Ja jag har tittat lite men nu när sonen har börjat tölta ialla fall så krävde hans farmor och farfar som också har hästar att han skulle ha en väst.. innan dess får en gå bredvid honom om han börjar glida...... :D
 
ja...mickan (på anv. bilden) fick sin väst när hon trilla av dixie (anv. bilden) som va 1.66 hög plus att hon trilla ner på gärdet som var lägre än vägen vilket gav henne en fallhöjd på 2 meter!! :eek:
hon blev inte d minsta rädd utan skulle rida hem vilket hon oxå gjorde...
så eftersom hon e så tuff och antagligen kommer åka av många gånger till så fick hon västen...
nu rider hon bara sina små b-ponnysar men den behövs då den ena gick runt med henne för nåra månader sen... :crazy:

d värsta e att hon och säkert många andra ungar tror att dom e odödliga så fort dom har hjälm och väst på sig... :crazy:
 
Dom har ju inte samma rädsla som fjolliga mammor (ialla fall jag) har, skönt att ha en viss säkerhetsutrustning ialla fall!! :D
 
Sv: Re: Säkerhetsväst!!

det finns små västar på kelfy tror jag:rofl:
 
Sv: Re: Säkerhetsväst!!

Eftersom den här tråden är 4 år gammal har nog TS redan köpt en säkerhetsväst :p
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Utrustning Tjo, har en rockard av model med bildäck där jag känner att det nog hade varit bra med stänkskydd 🙈😅🫠 Nån som vet av nånstanns man kan...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp