Säkerhetsväst

FrittePower

Trådstartare
En liten fråga bara,
Har en säkerhetsväst som jag växt ur sen ett antal år tillbaka, ska sälja den men blev lite fundersam när jag skulle sätta pris. Kan en säkerhetsväst "förlora" sin förmåga ju äldre den blir? Alltså är den byggd i något material som åldras/försämras? :confused:

Känns viktigt så jag inte sätter ett överpris eller liknande då jag tycker den är jättefin och ser som nu ut! :)
Den användes knappt 2år och har kanske "skräpat" i 6år nästan
 
Sv: Säkerhetsväst

På den väst som jag har rekomenderar dom att jag byter ut den vart femte år om jag inte är med i en olycka och västen skadas. Det tycker jag verkar som ett vättigt råd eftersom materialet i västen åldras och kan ge sämre skydd när den är för gammal.

Så om jag vore du skulle jag slänga din urväxta väst, för den har nog redan nått sitt bäst före datum. Istället för att sälja den vidare.
 
Sv: Säkerhetsväst

Tack för svaret!
detta hade jag verkligen ingen aning om! Är ju bra att veta!
ja då är det väl inte mycket att sälja.
 
Sv: Säkerhetsväst

Jag skulle sätta ut den på annons för en billig penning och skriva till at den är gammal och därmed inte uppfyller Beta-kraven helt. Ett visst skydd får man även från en gammal väst!
 
Sv: Säkerhetsväst

okey,

men vad skulle kunna vara en billig penning? vill ju inte lura någon! :crazy:

Vet inte vad nypriset var....
Det är en klass 2
är en child large (passar barn 9-13år, beror ju på lite)
på lappens baksida har någon skrivit med handstil (rätt oläsligt)
typ "Be 12/98" osäker på e:t. Betyder det ens nåt? nåt viktigt alltså ;)
Mörkblå och mycket skön att rida i (kortare vid magen som ökar rörligheten betydligt)
Ser ut att vara i nyskick men hr som sagt några år på nacken..
 
Sv: Säkerhetsväst

Några hundringar? Eller så lägger du helt sonika ut den på tradera.se och ser vad folk tycker att den är värd.
Personligen skulle jag tänka mig att betala 200-300 för ett enklare skydd. I och med att den är barnstorlek kanske 200 är lämpligare?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 185
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 353
Islandshäst Hej, allesammans! Efter ett par år där ridningen hamnat lite på hyllan, har jag fått mersmak och vill försöka utvecklas ihop med min...
Svar
1
· Visningar
1 277
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 080
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp