säkerhetsväst

H

hannie

senaste hoppträningen flög jag av tre gånger så nu ska det bli västköp..
Några tips???
 
Sv: säkerhetsväst

Lyssna noga på butiksbeträdena.. de kan.
 
Sv: säkerhetsväst

tipperary eventer, finns bla på ingdams!
kanonskön och bra!
 
Sv: säkerhetsväst

Se till att vasten verkligen passar, annars blir det obekvamt att rida i vasten. En sakerhetsvast ska hjalpa dej i ridningen inte skjalpa.

Dessutom tycker jag att du ska trana pa en tightare, mer balanserad sits nar du rider, sa slipper du ramla av overhuvudtaget. Det ar ju inte bara ryggen eller nacken som kan skadas!!
 
Sv: säkerhetsväst

Tipperary eventer eller AirOwears rutiga.
 
Sv: säkerhetsväst

Jag har en Airowear 2000, den är superbekväm! Formar sig fort efter kroppen och blir inte så stel som de andra jag har prövat.
 
Sv: säkerhetsväst

ok..tack för alla tipsen..
nu senaste flög jag av för han helt enkelt inte ville hoppa.min tränare sa hela tiden att jag skulle rida fram mer..både jag och hästen blev bara mer osäkra för jag visste att han inte skulle hoppa... och det var inte bara jag som flög av
7 gånger samanlagt
 
Sv: säkerhetsväst

ramonarunds skrev:
Dessutom tycker jag att du ska trana pa en tightare, mer balanserad sits nar du rider, sa slipper du ramla av overhuvudtaget. Det ar ju inte bara ryggen eller nacken som kan skadas!!
*lånar tråden* Ber om ursäkt!

Ge gärna tips på HUR man får en tightare och bättre sits i hoppningen då jag har lite problem där. :o Vilka övningar är bra?

Till trådskaparen: Har en Jack Ellis som jag är supernöjd med! När du köper väst; var kräsen! Annars kommer den bara att ligga på hyllan. Ett annat tips är att inte bara ha kardborreknäppning utan också spännen. Kardborre ger med sig efter ett tags användning.....men det kanske är spännen på alla västar nu???

//Alice
 
Sv: säkerhetsväst

jo man kan ju alltid finslipa sitsen lite behöver också tips!!!
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken lyder. Rider du med säkerhetsväst? Rider du inte med säkerhetsväst? Varför? 😊
2 3
Svar
42
· Visningar
2 948
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: __sofia__
·
Utrustning Behöver hjälp här, har en fruktansvärt obekväm skyddsväst (säkerhetsväst) och behöver köpa någon bättre. Någon som har tips på vad jag...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp