Säkerhetsväst

Sv: Säkerhetsväst

Efter livliga diskutioner med dotter o sambo har jag fått ge mig o börja med väst. Det är vidrigt varmt och stelt. Kommer bara att använda den i skogsridning, men ändå.
Min dotter använder ALLTID väst och hjälm, hon har använt det sedan hon började rida för 17 år sen, jag använder hjälm och har alltid gjort det.
Men visst, saken är ju till för säkerhets skull, och jag har alltid förespråkat säkerhet. Så nu står jag där utan argument. Väst på! Har inte råkat ut för nån olycka sedan 1992 då en häst stegrade sig och ramlade över mig, men ändå, en olycka kan alltid ske. Jag har redan ramlat av mina 100 gånger så jag kan rida, eller?
Hur har ni det med ert västanvändande, i vårt stall är det bara min dotter och nu då jag?

Äger en väst som jag använder när det är terränghoppning på ridskolan, eftersom det är ett krav. Använder den också när jag har en bråkig häst på banhoppning. Rider min medryttarhäst för det mesta utan väst. :o Det e nog ganska korkat egentligen eftersom han är väldigt nervös av sig. Ramlat av ett antal gånger men har dock aldrig gjort mej illa. Att jag inte använder den så mycket på min medryttarhäst beror på att jag hatar att ha väst. Den e klumpig å jobbig. Dessutom orkar jag inte släpa den mellan stallen hela tiden... Men ska försöka bättra mej nu till hösten när det börjar blåsa omkring farliga saker:rofl:
 
Sv: Säkerhetsväst

jag har/hade en sådan som går ner över axlar och överarmar

Finns det sådana? Vet du märke, inköpsställe?

Jag brukar alltid landa på axeln och överarmen när jag ramlar (både när jag ramlar av hästen, cyklar omkull eller faller i slalombacken har jag skadat just axeln mer eller mindre) så det låter lite intressant.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: JennyLz
·
Utrustning Har en säkerhetsväst som varit med några år. Har varit med vid några avramlingar, dock inga särskilt farliga och den har inte blivit...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Andromedae
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 199
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
14 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp