Sälja bil begagnat?

cherie

Trådstartare
Hur gör ni vid betalning om man ska sälja en bil, modell dyrare, begagnat på privata marknaden? När summorna liksom rör sig om ca 100 000?
 
Hur gör ni vid betalning om man ska sälja en bil, modell dyrare, begagnat på privata marknaden? När summorna liksom rör sig om ca 100 000?
Swish. Jag fick betalt med Swish när jag sålde en husvagn för 250’ också, men då fick paret som köpte ta varsin del.
Sålde en billig bil förra helgen och fick betalt i kontanter:banghead:
 
Swish. Jag fick betalt med Swish när jag sålde en husvagn för 250’ också, men då fick paret som köpte ta varsin del.
Sålde en billig bil förra helgen och fick betalt i kontanter:banghead:
Det hände mig när jag sålde min bil förra gången. Människan kom plötsligt med kontanter och jag blev ställd så tog bara emot dem. Jag köpte en annan bil sen på firma och delbetalade med kontanterna på Volvo. Kände mig typ kriminell. De var inte jätteglada över att få så mkt kontakter och jag var nervös in i det sista att det typ skulle visa sig vara falska pengar eller något😆😆😁

Aldrig igen. Swish eller ingen affär.
 
Tack hörni! Visste inte att Swish fungerade upp till sån nivå, men det är ju toppen.
 
Swish. Jag fick betalt med Swish när jag sålde en husvagn för 250’ också, men då fick paret som köpte ta varsin del.
Sålde en billig bil förra helgen och fick betalt i kontanter:banghead:
Jag har varit tydlig med redan innan (oftast redan i annonsen) att affären enbart blir av om betalning sker med Swish, och att köparen ska ha förberett sig med att eventuellt öka sin swishlimit osv. Vägrar ta emot betalning på annat sätt.
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 533
Senast: mars
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 739
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp