Sälja bil med blocketbetalning

Tuffy

Trådstartare
Är det någon som har sålt eller köpt en bil med blocketbetalning? Är det ett tryggt/säkert betalsätt?

Det står att storbankerna betalar in summan till säljaren inom 5 minuter, men att det kan ta upp till 2 dagar med mindre banker. Är säljaren garanterad att få pengarna?
 
Är det någon som har sålt eller köpt en bil med blocketbetalning? Är det ett tryggt/säkert betalsätt?

Det står att storbankerna betalar in summan till säljaren inom 5 minuter, men att det kan ta upp till 2 dagar med mindre banker. Är säljaren garanterad att få pengarna?

Sålde i lördags med blocket-betalning. Fick pengarna efter två minuter, släppte inte iväg köparen innan dess. Jag hade om jag var orolig skaffat konto i storbank för den sakens skull, nu har jag SEB så inget problem.
 
Sålde i lördags med blocket-betalning. Fick pengarna efter två minuter, släppte inte iväg köparen innan dess. Jag hade om jag var orolig skaffat konto i storbank för den sakens skull, nu har jag SEB så inget problem.

Tack för svar, bra att veta att det fungerar som det står. Jag har en storbank, men det skulle bli jobbigt om det inte fungerade på några minuter.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: Inte_Ung
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 803
Senast: ptr
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 238
Senast: Mia_R
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
391
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Barn och djur
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden
  • Löss

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp