Sälja böcker

Masqueradee

Trådstartare
Tänkte efterfråga om det är någon som har erfarenhet av att sälja böcker online. Vad är er erfarenhet gällande tjänster (typ tradera vs bokbörsen om de har försäljning från privatpersoner) och hur packeterar ni böckerna?
Har hitintills sålt böcker för 4000:- men det vad till en kompis, har nog kvar böcker värda kring i alla fall 1500 som jag inte använder.
Har aldrig provat sälja online, kanske ska utöka detta även till skor och kläder om det fungerar smidigt!
 
Facebook främst, frakten på böcker blir fort så dyr. Men har man "extra fina" och åtråvärda böcker skulle man kunna prova blocket/Tradera.
 
Kurslitteratur har jag sålt antingen på en sida som heter kurslitteratur.se eller via FB, är med i grupper för programmet där nya studenter frågar om kurslitteratur så där är det lätt att sälja. Det går att sälja böcker som privatperson på Bokbörsen, har dock aldrig testat det själv. Annars skulle jag också säga att Blocket och Tradera är bra!

Har skickat iväg böcker i vadderade kuvert, tycker det funkar alldeles utmärkt. :)
 
Kurslitteratur har jag sålt antingen på en sida som heter kurslitteratur.se eller via FB, är med i grupper för programmet där nya studenter frågar om kurslitteratur så där är det lätt att sälja. Det går att sälja böcker som privatperson på Bokbörsen, har dock aldrig testat det själv. Annars skulle jag också säga att Blocket och Tradera är bra!

Har skickat iväg böcker i vadderade kuvert, tycker det funkar alldeles utmärkt. :)
Det är lite blandat kurslitteratur och litteratur inom ämnet. Har slängt upp det på lite olika FB-sidor nu, får se om det blir något napp!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är som jag nämnt i någon annan tråd inne i en rensningsfas hemma och har en del fina saker som jag vill bli av med. Jag skänker mycket...
Svar
18
· Visningar
1 510
Senast: YorkWann
·
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 025
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp