Sälja gåvor?

Kanske? Jag har nog dock inte varit särskilt tydlig med att sängen är ett lån utan räknar nog med att (kanske fel av mig, återstår att se..) få den tillbaka när den inte längre används :)
Viss skillnad på möbler och kläder tycker jag väl, kläder slits ju och är en förbrukningsvara på annat sätt än möbler. Men generellt är det nog klokt att vara tydlig med om sakerna ges bort eller lånas ut, ja, så slipper det bli missförstånd. :)
 
Presenter säljer jag! Begagnade kläder frågar jag först om givaren vill ha tillbaka, om inte så säljer jag! Vi har lånat ut möbler (barnsängar, skötbord,etc.) och skulle bli rätt irriterad om dessa såldes vidare utan att fråga först. Jag tar gärna tillbaka o säljer själv, är ju ändå rätt mkt pengar...

De kommer aldrig sälja själva :p
De orkade inte ens gå till återvinningen med kassarna :D vilket vi såklart är sjukt glada över :up:
 
Jag säljer det som är värt att sälja. Gillar såklart återbruk och jag hoppas att det som jag själv ger bort återbrukas. Skänker också en del, men tror det är större chans att det som säljs faktiskt kommer till användning igen.
 
Kanske? Jag har nog dock inte varit särskilt tydlig med att sängen är ett lån utan räknar nog med att (kanske fel av mig, återstår att se..) få den tillbaka när den inte längre används :)

Oj ja det ska du nog vara tydligare med! Jag har t ex fått en säng som jag byggt om, trist för båda parter om den som gett räknar med att få tillbaka den.
 
Oj ja det ska du nog vara tydligare med! Jag har t ex fått en säng som jag byggt om, trist för båda parter om den som gett räknar med att få tillbaka den.
Alltså, skulle nån sälja vidare/bygga om vore det så klart inte hela världen.. men jag skulle bli uppriktigt förvånad om det hände utan att personen i fråga kollade om det var ok! Så verkar det funka bland mina vänner och bekanta så ser inget behov av att vara tydligare, som tur är :)
 
Sälj! Alla fattar att bebisar växer och anledningen att det är en så vanlig present är att det är så sjukt kul att få handla små pytteplagg.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 970
Senast: Sirap
·
Kläder & Bli fin Är som jag nämnt i någon annan tråd inne i en rensningsfas hemma och har en del fina saker som jag vill bli av med. Jag skänker mycket...
Svar
18
· Visningar
1 512
Senast: YorkWann
·
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 702
Senast: Bri
·
Skola & Jobb Det här stör mig lite just nu. Ok, jag har inget alls emot barns försäljning av Majblommor om våren, det är en slags tradition till och...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
15 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp