sälja häst problem

bogna

Trådstartare
Hej. Jag har en häst som jag har till försäljning. Jag har haft honom i nästan ett år. De har varit mycket för oss med flytt mm . Jag hade en som provred i ca 20 min . Hon verkade bra o trevlig hon vet om hästens olat o de var inget problem.
Vi säger att vi ska bec går han igenom ska hon köpa. De gjorde han hon bet bec då hästen redan säljs otroligt billigt. Jag upptäcke då när jag skulle ta fram o förbereda alla papper (han är imponerad ) att ja saknar köpeavtal melöan mig o säljaren där ja köpt . har ett kvitto på betald transport av häst pass o bec Från de landet Inget mer. Jag äger inte honom jordiskt och anser som säljare att de måste fixas först Innan jag säljer de går knappt reg honom i Sverige utan de pappert heller(ägarbevis). Jag skuter då upp försäljningen så alla papper ska va rätt när hon hämtar. Hon är jätte desperat vill hämta ändå bryr sig inte om papperna de kan ja skicka sen mm m vilken i sin tur gör mig orolig. (Hade ja varit sån hur vet hon att ja ej lurar henne o vill ha honom ändå?) Jag hade personligen inte köpt häst som saknar papper o från en människa som ej står som ägare. På sätt o vis blev de så ändå för mig då jag ej fick alla papper när han kom men de viste ja ej att de inte skulle skicka dom. Då ser jag henne som oseriös och undrar varför vill hon hämta så fort o bryr sig inte om sådana viktiga saker? Hjälp ångrar detta nu. Vi har inga kontrakt iallafall o igen HP.
 
Jag skulle också vilja hämta min nya häst asap, så det tycker jag inte är så konstigt. Hur betalade du hästen? Kontant eller banköverföring? Om du gjorde en överföring, så kan du ju visa henne det kvittot.
 
Hej. Jag har en häst som jag har till försäljning. Jag har haft honom i nästan ett år. De har varit mycket för oss med flytt mm . Jag hade en som provred i ca 20 min . Hon verkade bra o trevlig hon vet om hästens olat o de var inget problem.
Vi säger att vi ska bec går han igenom ska hon köpa. De gjorde han hon bet bec då hästen redan säljs otroligt billigt. Jag upptäcke då när jag skulle ta fram o förbereda alla papper (han är imponerad ) att ja saknar köpeavtal melöan mig o säljaren där ja köpt . har ett kvitto på betald transport av häst pass o bec Från de landet Inget mer. Jag äger inte honom jordiskt och anser som säljare att de måste fixas först Innan jag säljer de går knappt reg honom i Sverige utan de pappert heller(ägarbevis). Jag skuter då upp försäljningen så alla papper ska va rätt när hon hämtar. Hon är jätte desperat vill hämta ändå bryr sig inte om papperna de kan ja skicka sen mm m vilken i sin tur gör mig orolig. (Hade ja varit sån hur vet hon att ja ej lurar henne o vill ha honom ändå?) Jag hade personligen inte köpt häst som saknar papper o från en människa som ej står som ägare. På sätt o vis blev de så ändå för mig då jag ej fick alla papper när han kom men de viste ja ej att de inte skulle skicka dom. Då ser jag henne som oseriös och undrar varför vill hon hämta så fort o bryr sig inte om sådana viktiga saker? Hjälp ångrar detta nu. Vi har inga kontrakt iallafall o igen HP.

Du har sålt en passförsedd häst till en glad köpare som gärna vill hämta sin häst.
Du är inte registrerad som ägare (var då?) i passet.

Vad är problemet?
Varför är köparen oseriös för att hon vill hämta sin häst snabbt?
 
Tycker det är du som är oseriös. Hon har betalat för besiktningen, hon vill köpa hästen du har sagt ja och nu har du ångrat dig och skyller på ett köpeavtal? Det räcker ju med passet och ett kvitto och det har du. Jag har aldrig lämnat med tidigare köpeavtal. Varför ska han reggas i Sverige? Han har ju redan ett pass.
 
Ni läser nog inte allt hon har inte betalat hästen och inte HP. Jag står ej som hästens ägare och jag har ingen kontrakt från min säljare att ja köpt honom
 
Jag förstår inte problemet. Självklart vill hon hämta hästen, detta är ju enda årstiden av fyra man vill vara hästägare.

Tycker om någon att det är du som är oseriös som inte har pappren i ordning och sedan strular med försäljningen trots att köparen redan uppfyllt sina punkter.
 
Jag vill ju bara skyta på det 2v reg honom i mitt namn så jag äger honom när jag säljer. Hon vill inte vänta 2v .
 
Om.han ej är reg kan hon tex ej tävla han ska reg i förbundet de finns inte de papper som behövs för o göra det . Hon vill hämta en häst nu från en människa som saknar viktiga papper bla ägarbevis istället för att vänta 14 dagar o få allt med
 
Ja de var dumt :( vi är mitt i flytt nu och haft mycket innan det med 1a gången Ja tar häst Från island och var inte helt insatt
 
Håller med de andra, snarare du som är oseriös. Självklart vill hon hämta sin häst asap, och vad säger att du inte börjar krångla till det ännu mer efter 2 veckor?
 
Det är min häst inte hennes hon har ej köpt honom ej bet HP inga avtal mellan oss finns hon vill komma hämta åka betala då
 
Hur kan ni skriva att det är hennes? De är hennes när hon bet och skrivit på
Det är väl INGEN som har skrivit att det är hennes häst? Däremot har ALLA förståelse för att hon vill hämta hästen hon ska köpa.

Det är du som krånglar. Som inte har koll på papper, inte regat hästen korrekt, inte varit tillräckligt iordning innan försäljningen.

Jag tycker du ska ta på dig detta, sälja hästen och skriva i kontraktet att registreringen kommer ske så snart du ordnat med registreringen på dig som ägare. Skriv ett ordentligt kontrakt mellan dig och köparen med ALLA förutsättningar inskrivna.

Och tacka köparen för att hon har tålamod med ditt oseriösa strul.
 
Jag vill ju sälja utan strul . La ut intresse koll och de gick för fort först sa hon oktober skulle vi byta häst med varann sen ångrar hon o vill köpa istället direkt. Så om vi slulle bytt så skulle ja stå ut med o vänta tills okt men hon kan ej vänta 2 veckor. hämta när papper är klart. Jag kan väll besluta när hon får hämta? När jag har möjlighet att ta emot . Vill göra rätt därför vänta 2 veckor .
Ja vill ha kontant inte check dessutom.
 
Jag vill ju sälja utan strul . La ut intresse koll och de gick för fort först sa hon oktober skulle vi byta häst med varann sen ångrar hon o vill köpa istället direkt. Så om vi slulle bytt så skulle ja stå ut med o vänta tills okt men hon kan ej vänta 2 veckor. hämta när papper är klart. Jag kan väll besluta när hon får hämta? När jag har möjlighet att ta emot . Vill göra rätt därför vänta 2 veckor .
Ja vill ha kontant inte check dessutom.

Är du säker på att hon menade check och inte postväxel/bankväxel?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 491
Senast: Elendil
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 236
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 692
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp