sälja häst problem

Det är klart att du ska låta köparen ta hästen nu på en gång. Det är ju, i ärlighetens namn, du som strular och inte köparen. Affären är inte avhängig av det saknade köpekontraktet, skicka med de papper du har.Passet finns ju, det är huvudsaken.

Som köpare vill man ta hem sin nya häst direkt. Särskilt som köparen dessutom betalt för, och genomfört, besiktningen. Då vill man inte dra ut på det i onödan, pga en struntsak.
 
Det är klart att du ska låta köparen ta hästen nu på en gång. Det är ju, i ärlighetens namn, du som strular och inte köparen. Affären är inte avhängig av det saknade köpekontraktet, skicka med de papper du har.Passet finns ju, det är huvudsaken.

Som köpare vill man ta hem sin nya häst direkt. Särskilt som köparen dessutom betalt för, och genomfört, besiktningen. Då vill man inte dra ut på det i onödan, pga en struntsak.

Läste inte hela tråden. Såg sen att köparen hoppat av. Förståeligt! Hoppas du betalat tillbaks besiktningskostnaden till henne/honom.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 613
Senast: Lhas
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 882
Senast: Elendil
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 338
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 720
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp