Sälja häst=problem

*Hmmmm...*

Här är en som är skylldig till att köpa häst utan stallplats.

Läste en annons om att en hingst var till salu "snäll som en valack"...tjatade på mamma att vi skulle åka ut och titta (hästskötaren utan körkort...det är jag det...tsstsss) ringde och sa att vi skulle komma dagen efter på kvällen, låg och var nervös av väntan på natten...for och tittade på denna hingst.

Föll pladask för honom då han var otroligt fin både att se på och hantera.

Provred (givetvis!) och insåg att han var otroligt fin i munnen trotts att han gått som travhäst (NSV) älskade honom (fick prova på hans naturliga piaff då vi red mellan hagarna...*drömmer*) bestämde mig.

Fick honom för förmånligt pris, sa ja direkt men att jag måste fixa stallplats.

Hade tel. kontakt med säljaren under tiden jag sökte stallplats, det var lite besvärligt då han var hingst och folk genast tar för givet att hingst=hagsprängade vilddjur, det sista han är!


Jag är OTROLIGT nöjd med honom, vi börjar närma oss "ett års dagen" nu! *Lycklig*

Världens bästa häst, det är han det, för mig iallafall!
 
Första hästen hämtade vi en vecka efter vi provred första gången.

andra hästen en vecka efter första provridningen

tredje hästen 4 veckor efter 2 gången vi provred

kändes bättre att provrida flera gånger, får bättre känsla över hur hästen är då
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 093
Senast: Smedholt
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 131
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 792
Ekonomi & Juridik En vän till mig importerade och sålde en 5-åring till kunnig hästmänniska och hennes barn. Hästen var såld redan innan den importerades...
2
Svar
23
· Visningar
3 299
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp