Sälja häst

Ajda

Trådstartare
Ni som sålt en häst och inte sålt den via kontakter. Hur och vart (tänker annonssida) har ni fått den såld?

Har med stor vånda lagt ut min ena på annons idag på hästnet :cry:. Borde jag lägga ut annons på fb också?
 
Man får inte sälja djur på fb är jag ganska säker på. Jag håller koll på hästnet enbart i princip när jag letar häst (förutom kontakter).
 
Senaste vi sålde ( tog 1 och halv timme från annonsen las ut 😅 ) såldes via HästNet. Massa folk ringde 😬 Men det var nog för vad som stod i stamtavlan.
 
Ni som sålt en häst och inte sålt den via kontakter. Hur och vart (tänker annonssida) har ni fått den såld?

Har med stor vånda lagt ut min ena på annons idag på hästnet :cry:. Borde jag lägga ut annons på fb också?

Hästnet tycker jag är bäst, och de som letar häst kollar där. De hästar jag sålt (inte många, men ändå) har jag sålt via Hästnet.

När jag letar häst är det värsta jag vet när det inte finns film i annonsen utan ”skickas vid seriöst intresse” eller liknande. Hur ska jag veta om jag är intresserad utan att ha sett film? (Förutsatt att det är en ridhäst, troligen annorlunda med avelssto/unghäst som inte är inriden).
 
Hästnet tycker jag är bäst, och de som letar häst kollar där. De hästar jag sålt (inte många, men ändå) har jag sålt via Hästnet.

När jag letar häst är det värsta jag vet när det inte finns film i annonsen utan ”skickas vid seriöst intresse” eller liknande. Hur ska jag veta om jag är intresserad utan att ha sett film? (Förutsatt att det är en ridhäst, troligen annorlunda med avelssto/unghäst som inte är inriden).

Jag har tyvärr ingen film i annonsen. Är väldigt sällan jag har någon som kan filma när jag rider. Men ska rida lektion på tisdag och då tänkte jag att sambon kunde passa på. Så jag har något färskt att visa ev spekulanter.
 
Hästnet är bra. Har du kontakter på fb kan de kanske också funka.

Se till att ordna en BRA film. Många hästar scrollas bara förbi om det inte finns nån film. Om inte priset är väldigt fördelaktigt, men du kommer garanterat tappa massor av intressenter.
 
Ni som sålt en häst och inte sålt den via kontakter. Hur och vart (tänker annonssida) har ni fått den såld?

Har med stor vånda lagt ut min ena på annons idag på hästnet :cry:. Borde jag lägga ut annons på fb också?
Hästnet har varit aktuellt för oss.
Jag vet inte hur marknaden är nu, men i vintras blev jag överröst med meddelanden och många ringde.
Jag hade ingen film, men skickade via whats app till dem som jag tyckte verkade intressanta.
Lycka till, och jag förstår din vånda. Det är hemskt att sälja, men hästen blir nöjd med nytt hem som har tid och goda förutsättningar.
 
Jag som spekulant letar på hästnet och på diverse uppfödare och träningingsstall med försäljning, följer flertalet duktiga svenska tävlingsryttare på instagram som har hästar till försäljning. Jag känner faktiskt inte till några andra annonssidor för hästar. Har märkt sjunkande priser och osålda hästar som priset reducerats på både en och två gånger de senaste veckorna.

Håller fullständigt med föregående inlägg att tydliga bra filmer är avgörande, inte lika lätt att avgöra intresse utan film. På hästnet kan man bland annat filtrera för endast annonser med film och senast inlagda annonser. Lägga upp annons utan film och sen lägga till annons nån vecka senare är dig inte fördelaktigt då du ändå kan hamna långt bak i listan när du väl har en bra annons med film. Med det sagt har jag skrivit till annonsörer utan film om det ändå fanns något lovande där, en hade en del filmer på instagram och jag fick senare nya filmer privat, de hade också blivit överösta av svar på sin annons utan film, den hästen har jag provridning inbokad!
 
Hästnet har varit aktuellt för oss.
Jag vet inte hur marknaden är nu, men i vintras blev jag överröst med meddelanden och många ringde.
Jag hade ingen film, men skickade via whats app till dem som jag tyckte verkade intressanta.
Lycka till, och jag förstår din vånda. Det är hemskt att sälja, men hästen blir nöjd med nytt hem som har tid och goda förutsättningar.

Jag får se hur intresset kommer se ut. Annars får jag väl ta bort annonsen och lägga ut den på nytt senare i sommar med film.
 
Ni som sålt en häst och inte sålt den via kontakter. Hur och vart (tänker annonssida) har ni fått den såld?

Har med stor vånda lagt ut min ena på annons idag på hästnet :cry:. Borde jag lägga ut annons på fb också?

Jag har sålt två hästar sen 2015. Bägge via hästnet. Tror de flesta söker där, men det skadar ju inte att lägga ut annons även på tex SH:s nya sida eller hästlycka.
 
Ni som sålt en häst och inte sålt den via kontakter. Hur och vart (tänker annonssida) har ni fått den såld?

Har med stor vånda lagt ut min ena på annons idag på hästnet :cry:. Borde jag lägga ut annons på fb också?
Hur har det gått för dig? Hur är marknaden från säljarens sida, tycker du?
 
Fixade du film sen? Annars är det nog bra för att få större intresse😊

Ja men jag har inte uppdaterat annonsen med filmer. :laugh: Kommer snart ta bort annonsen och vänta ett litet tag och lägga in den på nytt med filmerna. Har också varit i kontakt med en som förmedlar hästar om ev ta hjälp av henne. Får se lite.. Då får man ju hästen lite proffstränad också. Men förlorar lite pengar såklart. Jag får se hur jag gör.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 755
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 888
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp