Sälja mitt hjärta?

Skorpionen

Trådstartare
Måste skriva av mig och få lite råd. Jag har en underbar häst som jag älskar. Problemet är att vi på drygt ett år fått flytta runt till nya stall pga min oerfarenhet. Jag har under tiden verkligen förstått vad hon behöver för att må bra. Nu 5e flytten var jag säker på skulle bli jättebra för oss båda. Men nej! Hon blir klättrad på av en valack i flocken och det verkar som enda lösningen är att vi flyttar igen🥺. Det finns bara 1 vinterhage så det går inte att dela upp flocken. Den här platsen såg jag henne få stanna på resten av livet. Jag velar mellan att sälja henne till någon som kan ha henne hemma på sin egen gård eller kämpa vidare? Vi har ju blivit så tajta och jag vet inte hur jag kan leva utan henne. Usch Jag mår så dåligt av att behöva flytta henne igen! Tycker så otroligt synd om henne. Ska jag ge upp?
 
Det är ju inget som säger att hon slipper framtida flyttar bara för att du säljer henne. Hon kan bli såld många gånger till under sin livstid och behöva byta stall flera gånger om hon har otur. Så vore jag dig så skulle jag fortsätta leta efter den perfekta stallplatsen.
 
Vad är det som gjort att ni behövt flytta hela fem gånger på ett år? Vad är det som inte funkat?
 
Måste skriva av mig och få lite råd. Jag har en underbar häst som jag älskar. Problemet är att vi på drygt ett år fått flytta runt till nya stall pga min oerfarenhet. Jag har under tiden verkligen förstått vad hon behöver för att må bra. Nu 5e flytten var jag säker på skulle bli jättebra för oss båda. Men nej! Hon blir klättrad på av en valack i flocken och det verkar som enda lösningen är att vi flyttar igen🥺. Det finns bara 1 vinterhage så det går inte att dela upp flocken. Den här platsen såg jag henne få stanna på resten av livet. Jag velar mellan att sälja henne till någon som kan ha henne hemma på sin egen gård eller kämpa vidare? Vi har ju blivit så tajta och jag vet inte hur jag kan leva utan henne. Usch Jag mår så dåligt av att behöva flytta henne igen! Tycker så otroligt synd om henne. Ska jag ge upp?
Det tar tid att hitta rätt stall, jag flyttade också många gånger innan jag hittade rätt. Det är inte lätt att veta hur stall är innan man står där tyvärr.
 
Inga stall är perfekta, men det finns många bra!
fundera igenom vilka krav ni har, och vad ni kan kompromissa med.

jag tyckte det var skönt att ha det i punktform för mig själv. Ett stall hade en lång lista med rutiner och regler, jag gillade det! Då visade hon anläggningen, man fick listan och då kunde vi konstatera att det inte var ett stall för oss och tacka nej till platsen.

under 20 år har jag stått i 5 stall, men 3 blev inte riktigt bra. Alla 5 lät perfekta på pappret, men i praktiken lirade det inte :o
 
Se det som att du lärt dig ytterligare en sak som är viktigt när du väljer stall i framtiden. Inga blandflockar och att det finns en beredskap för att lösa hagkonstellationer på olika sätt 😊
Att bara ha en vinterhage är ju som gjort för problem i inackorderingsstall..

Klart man önskar att hästarna ska slippa flytta runt, men jag tror inte att hon far illa av det. Hon har ju ändå dig som sin trygghet hela tiden!

Leta efter ett nytt stall. Gör en lista på vilka saker som är viktigt för er 😊

Kanske ska du leta efter ett lite större stall den här gången? Jag kan uppleva att större stall med många inackorderade har lite mer rutin och det kan också vara mer förutsägbart kring rutiner osv. Små privata stall med en eller få inackorderade kan ju vara superbra men kan också vara lite mer ”riskfyllt” eftersom ägaren kanske ändrar sit plötsligt kring hur stallet ska skötas eller vad som gäller.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 003
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp