Sälja problemhäst...

det beror vell lite på hur hästen är i problemet....dom säljes ju billigare än andra hästar,men man skall ju inte ta för lite heller då dom kan komma till att bli nytt å spennande och så för att bli glömt och tråkit.
jag skulle nog inte sälja henne eller han före jag vet att hemmet är rätt.
sätt den heller på foder först och håll koll på att hemmet är rätt för den.
finnes deti nge hopp för hästen,vell då ville jag nog säga att det bästa är att låta den gå vidare till hästarnas rike.
en möjlighet är ju også att säljas som sälskaps häst åt nått annat som är avel,gammel eller skadat och står ensam.
 
Problenhästar är ett ord jag inte tror på..
Om en ryttare inte klarar av sin häst så är det ju sällan om aldrig hästens fel...
Men om det får fortsätta på det viset så lägger ju hästen detta såkallade probelm till sin olats sida...

Såkalld problemhäst är oftas en felbehandlad häst, ofta försvinner det såkallade problemet vid byte av ägare och miljö..

Har haft tillfälle att rida många såkallade problem hästar..

Så härmed döper jag om det till problemägare... :angel:
 
Håller med, det finns problemägare inte problemhästar! Jag hade en gång en valack på foder på prov innan köp, och det var en trevlig häst på alla sätt o vis enligt ägaren förutom att den krubb-bet. Hm, tänkte jag...Den kom hem och suck. Ägaren hade inte haft tid med den alls, så undra på att hästen var uttråkad. I alla fall hade jag hästen några månader,och allt gick jättebra, men jag köpte den ändå inte för att priset var alldeles för högt och jag själv fick en skada. En vecka när den varit hemma anföll den stallägaren, berättade ägaren, och han skickades till slakt..tyvärr var jag utomlands då, så jag fick höra det först efteråt. Den hästen skulle jag ha köpt för 60 000 kr och en vecka senare slaktades han...
Till frågan som trådskaparen ställer är att jag tycker precis som de flesta andra, hittar man inte rätt köpare, så slakta. Då slipper hästen i alla fall lida.
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 758
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 487
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Shixle
·
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 207
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp