Sälja schabrak till Australien

Ketrawzc

Trådstartare
Alltså inatt fick jag ett underligt svar på min FB annons ang ett rosa, lite äldre PS schabrak med lindor.
Schabraket är sålt och annonsen är markerad som såld.

En människa från Australien bjuder 3000kr och frågar om jag har fler PS schabrak? Annonspriset var 700kr inkl frakt.
Profilen verkar vara helt äkta, hon har också delat inlägg om PS schabrak tillsalu på sin sida.

Alltså är dehär seriöst? Nån som varit med om ngt liknande? Hon vill betala via Paypal och schabraket ska skickas till nån vän i Tyskland som ska posta det vidare till henne tillsammans med andra grejer.

När saker låter för bra för att vara sant - är det ofta det.
Vad kan gå fel? 😅
Har alltså schabraket kvar hemma ännu.
 
Jag hade en båt till salu, som köparna "skulle ha". Jag spelade med länge, men det kom såklart inga pengar (Paypal). De skickade något kvitto om att pengarna var på väg. Kontaktade då Paypal, det var självklart bedrägeri. (Vilket jag förstod efter andra mailet).
 
Jag hade en båt till salu, som köparna "skulle ha". Jag spelade med länge, men det kom såklart inga pengar (Paypal). De skickade något kvitto om att pengarna var på väg. Kontaktade då Paypal, det var självklart bedrägeri. (Vilket jag förstod efter andra mailet).

Förutsatt att jag faktiskt får betalt i förskott då? Vad kan gå fel? 🙄
 
Är relativt säker att PS (om det är märket) eller andra svenska märken (om det handlar om färgen) kan skicka till Tyskland eller till och med Australien själva för vad det faktiskt kostar att köpa nya plus frakt... Och oavsett, så är det redan sålt, skriver du ju själv.
 
Är relativt säker att PS (om det är märket) eller andra svenska märken (om det handlar om färgen) kan skicka till Tyskland eller till och med Australien själva för vad det faktiskt kostar att köpa nya plus frakt... Och oavsett, så är det redan sålt, skriver du ju själv.

Detta är en utgången färg
 
Alltså, du kan ju alltid vänta med att skicka tills hon har betalt. Går hon inte med på det så skicka inte. Låter väldigt konstigt, så jag hade varit försiktig. Samtidigt vet jag att det är stor efterfrågan på utsålda/gamla färger.
 
Men du har ju redan sålt det till någon annan. I min värld är sålt sålt. Från båda hållen. Hade du uppskattat att - som köpare - få höra att du helt plötsligt inte längre får köpa?
Alltså man måste få vara nyfiken på sådana här grejer. Jag har aldrig hört om det och aldrig varit med om det själv.
 
En kompis köper begagnade ps och es schabrak och säljer dyrare till folk i australien.

Ja det är en hel marknad! Är många som är ute o söker efter äldre PS schabrak och även ES för att sälja dyrt. Vi sålde precis ett ps från en äldre kollektion till USA för 1500kr.
Har sett att många utanför EU söker speciella färger även på de svenska sidorna nu. På de utländska sidorna för PS schabrak är det ofta auktion. Så har man gamla ps schabrak, gärna färgglada, kan man tjäna rätt bra på att sälja till USA, Australien och fler länder. Helt sjukt att nån betalar 3000kr för ett begagnat schabrak men ja, ps färger är unika och har hittills inte kommit tillbaka och har blivit stora utanför EU nu. Så då lär man betala 💰
 
Verkar som om ps säljer nya schabrak från $130 eller $210 om det är med lindor..

Så att någon bjuder runt $460 för ditt begagnade känns som en bluff...

Men det vet du ju om du får betalt.

Har inte paypal någon slags funktion att de håller pengarna tills varan är framme? Dvs du kan se att pengarna är där, skickar schabraket men köparen kan dra tillbaka sina pengar innan varan är framme? (Jag har inte paypal så vet inte hur det fungerar 100%)
 
Verkar som om ps säljer nya schabrak från $130 eller $210 om det är med lindor..

Så att någon bjuder runt $460 för ditt begagnade känns som en bluff...

Men det vet du ju om du får betalt.

Har inte paypal någon slags funktion att de håller pengarna tills varan är framme? Dvs du kan se att pengarna är där, skickar schabraket men köparen kan dra tillbaka sina pengar innan varan är framme? (Jag har inte paypal så vet inte hur det fungerar 100%)

Det var ingen bluff. Man betalar dessa summor för schabrak i gamla, utgådda färger. Du kan kika på auktioner på PS sidor på facebook. Ibland kommer det även ut på Ebay och dom kan bli jättedyra. Helt sanslöst 🙈
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp