Sälja sina uppfödningar

Hur har du tid, råd och får sålt så många? Nyfiken

Det var en oerhört bred fråga. Tid, ja det är väl det jag gör utöver mitt jobb helt enkelt. Säljer ofta som föl. Har väldigt rationell hästhållning. Råd - jag driver ett företag som vilket som helst, det kostar inte pengar normalt sett utan tvärtom. Hade det kostat skulle jag nog gjort nåt annat ;). Uppfödningen är en ganska stor del i det, i övrigt handlar det om annan hästverksamhet. Det gäller väl de flesta uppfödare i Sverige även om det finns några "miljonärer" (eller miljardärer) som gjort pengar på annat och har detta som hobby.
 
Det var en oerhört bred fråga. Tid, ja det är väl det jag gör utöver mitt jobb helt enkelt. Säljer ofta som föl. Har väldigt rationell hästhållning. Råd - jag driver ett företag som vilket som helst, det kostar inte pengar normalt sett utan tvärtom. Hade det kostat skulle jag nog gjort nåt annat ;). Uppfödningen är en ganska stor del i det, i övrigt handlar det om annan hästverksamhet. Det gäller väl de flesta uppfödare i Sverige även om det finns några "miljonärer" (eller miljardärer) som gjort pengar på annat och har detta som hobby.

Vad kul, när det går bra. Jag tänker att jag får vara beredd att ha kvar mina uppfödningar tills de är 3 eller 4 och då blir det ju ganska mycket pengar att ligga ute med tills man får in några. Det vore bra om jag fick sålt någon som föl men jag är för dålig säljare och har kanske inte tillräckligt intressanta stammar. Men jag tror på mina fina ston och föl så nu försöker jag härda ut ekonomiskt några år 😁 De är ju så fina så egentligen vill jag ju avla vidare på allihop.
 
Vad kul, när det går bra. Jag tänker att jag får vara beredd att ha kvar mina uppfödningar tills de är 3 eller 4 och då blir det ju ganska mycket pengar att ligga ute med tills man får in några. Det vore bra om jag fick sålt någon som föl men jag är för dålig säljare och har kanske inte tillräckligt intressanta stammar. Men jag tror på mina fina ston och föl så nu försöker jag härda ut ekonomiskt några år 😁 De är ju så fina så egentligen vill jag ju avla vidare på allihop.

You and me ;)

Jag är urusel säljare och har nog för dåligt med bra kontakter tänker jag.
Mina ston är bra och ffa det jag har haft i avel i flera år har levererat bra, men det hjälper ju inte om jag inte säljer avkommorna (nu har jag iofs kvar två varav den ena definitivt är en keeper och den andra ...borde jag sälja) jag har sagt mej att årets SKA säljas som föl
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 963
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
570
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 714
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp