Sälje eller behålla?

Jag tycker det ÄR dramatiskt. Första gången jag sett en quarter, även om bara avelssto, gratis.

Det är liksom ingen okänd grej att det kommer säljas allt möjligt, även hästar, billigt den här vintern och våren? Stor risk för finanskris liksom?
Ja jag tar då det hela lite mer med ro trots att stallet är fullt med egna hästar och att jag jobbar inom finans.
 
Ja alltså rent personligen hade jag snarare anpassat mig och behållit. Men det är mitt privata förhållningssätt till vad det innebär att skaffa djur för mig.

Sen undrar jag om jag missat en del av resonemanget, men är det så alltså att TS inte har möjlighet att behålla båda sina nuvarande/ha två hästar? Annars är det ju liksom inte något problem att rida den dressyrstammade hästen i skogen sen. Hästen bryr sig inte om den får leva upp till sin dressyrpotential eller ej. Eller sälja den och skaffa islandhäst, och ta med gammelfarbror ut som handhäst.
"Gammelfarbror"? Den är ju bara 18. :) För övrigt håller jag med dig! :)
 
"Gammelfarbror"? Den är ju bara 18. :) För övrigt håller jag med dig! :)
Haha, ja, nu var det visserligen mest för att man skulle veta vilken häst jag menade, men bortsett från det tror jag faktiskt jag har en lite skev syn på hästars ålder. Jag red så många unga hästar förr, och även om jag intellektuellt vet att det perspektivet jag hade då inte stämmer är det svårt att skaka av sig ibland. För mig är en fyraåring ung och en sexåring mogen 😅
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 404
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 271
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp