Sällskapsspel för två?

ii-ssa

Trådstartare
Hej alla bukare!
Står helt still vad man köpa för spel som är roliga och spela 2 stycken.
Har kortlek, yatzy, monopol, sänka skepp ^^
Har ni några tips?
 
Vem där, fast byt ut gubbarna till något ni gillar, dinosaurier, blommor, karaktärer i en film, you name it!
Backgammon gillas, klassiker! Fia med knuff är ganska kul, schack om en är lagd åt det hållet.
Sen finns det ju en uppsjö av mer moderna spel som funkar på två, Kodama är en favorit här till exempel. Gå in på en spelbutik och fråga!
 
Stratego.
Men jag slår ett slag för Wingspan! Strategi, fåglar och tur! Går även att spela helt ensam - mot spelet.
 
Sequence eller touché (samma koncept) är trevligt.
Skip-bo är kul. Vi kör med lite specialregler tror jag, men kul är det!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 554
Senast: Lobelia
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 458
Senast: Badger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 111
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp