Sämsta julklappen?

Ett år gav vår arbetsgivare bort ett usb-minne med bilder från jobbet till alla anställda. Som att folk vill sitta och kolla på sånt hemma och bara "shit, där är ju mina kollegor när de jobbar, fan vad coolt! Och titta där, där är vårt lunchrum, fett!". Numera får vi ordentliga presenter....

Har även fått ett sånt kakfatstorn i 3 våningar av en fd svärfar en gång. Högst oklart vad jag skulle med det till, den var inte ens snygg, typ bebislila med tecknade muffins på...
 
Året innan jag började på mitt nuvarande jobb, fick de anställda en mp3spelare. Fint så, problemet var att det var en piratkopia, och arbetsgivaren den myndighet som bland annat ska stävja import av piratkopior :grin:

Ett år fick vi också en hälsokontroll hos företagshälsovården. Det är bara det att alla vi som jobbar skift redan har rätt till det utan kostnad, pga skiftarbete...
 
Jag har nog gett bort en (1) biocheck flera gånger. Fått också. :). Visserligen kanske mest som ungdom. Men har läst tidigare att folk tycker det är konstigt....
Biocheckar i sig ser jag inget fel på, men av sina blivande svärföräldrar kan man kanske vänta sig att i såna fall få två (2) biocheckar, så att man kan gå ihop med sin partner (som ju är julklappsgivarens barn). I fallet som @tanten beskriver kan det ju istället tolkas lite som "vi vill att vårt barn ska få slippa dig ett par timmar" :angel: :laugh:
 
Det här med julklappar från arbetsplats fick mig att komma ihåg, ett år fick alla anställda på ett hotell jag jobbade på en väckarklocka i julklapp 🤷

Sen, asså tror min pappa hade goda intentioner men blev bara konstigt ett år, fick en staty/figur av Stich, från filmen Lilo & Stich. Jag var 16 och hade aldrig sett filmen men vet att mina små syskon på 6 och 7 tyckte den filmen var jätte bra 😅😛
 
Året innan jag började på mitt nuvarande jobb, fick de anställda en mp3spelare. Fint så, problemet var att det var en piratkopia, och arbetsgivaren den myndighet som bland annat ska stävja import av piratkopior :grin:

Ett år fick vi också en hälsokontroll hos företagshälsovården. Det är bara det att alla vi som jobbar skift redan har rätt till det utan kostnad, pga skiftarbete...

Åh vi fick nåt liknande. Ett blodprov för att kolla hälsostatus. Tror det var typ 5 av 30 som nyttjade sitt.
 
En låda med lite diverse krafs från mina föräldrar, julen efter att jag flyttat hemifrån. Bland annat kepsar och vantar med företagsloggor, tomma små papplådor med olika mönster, reklampins till stöd för något behjärtansvärt ändamål, udda kaffemuggar, och en massa liknande. Alltihop åkte i soptunnan ganska omgående. :meh:

Jag har aldrig vågat fråga vad de egentligen tänkte. De har inte ont om pengar, och de vet aldeles utmärkt bra hurudan smak jag har. Visserligen var de missnöjda med att jag flyttat, men måste man i så fall uttrycka missnöjet med en helkonstig julklapp?
 
Senast ändrad:
Av min mamma när jag var sexton: en bok som hon skickat ut mig på stan att köpa 🙄

Dessutom hade jag blivit tillsagd att köpa typ åtta exemplar av samma bok, pocketupplaga av nån bok av årets nobelpristagare i litteratur. Min kära moder tycker nämligen det är ett tecken på ruggigt god smak och förfining att ge bort sånt, så alla i släkten får det av henne. Varenda jul. Samma bok till alla. Vid sexton ansågs jag tydligen mogen nog att tas upp i skaran av de som får nobelpristagarboken...
 
Första julen med svärisarna fick jag en sån där microfiberklädd dammvippa modell ”brännbollsracket för dom som inte kan” Tack? Verkligen? Som 19åring blir man ju skitglad för nåt sånt..
Pojkvännen gav bättre present så nu snart 21år senare är dom fortfarande mina svärisar:)
 
Vi fick en t-shirt med jobbets namn och logga av jobbet en jul. Undrar i vilken låda den hamnade, eller om jag skänkte den till insamling :angel: .
 
Vi fick en t-shirt med jobbets namn och logga av jobbet en jul. Undrar i vilken låda den hamnade, eller om jag skänkte den till insamling :angel: .

En arbetskamrat föreslog på fullt allvar på personalmötet före jul i fjol att företaget skulle skaffa fleecetröjor med vår logga åt alla anställda till julklapp. Eftersom det skulle vara så utmärkt reklam om vi alla gick klädda så ute på stan på fritiden.

Hon fick konstiga blickar av alla, också chefen, och det blev ingen tröja i julklapp. Inte ens jag som är så gott som helt ointresserad av mode kan tänka mig att gå klädd så. 😅
 
Inte till mig, men en god vän fick ett begagnat plastgaller som sitter vid golvet på ett kylskåp av sin mans farmor. Farmodern hade tydligen för vana att ge bort sådant hon inte behövde till andra i julklapp

Själv blev jag oerhört besviken när den inslagna dockan visade sig vara min gamla docka men med ny klänning ....
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 633
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 124
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 976
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 784
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik
  • Tälta med hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp