Sämsta julklappen?

Jag har två stycken som kvalar in här. Inte så mycket för själva sakerna i sig, utan mer för omständigheterna runtomkring.

1) Jag var ca 12 år och helt besatt av Westlife. Det absolut enda jag hade önskat mig var deras senaste skiva och gick hela december och räknade ner dagarna tills jag äntligen skulle få den. Mamma hade gett mormor "i uppdrag" att köpa denna då hon tänkte att en sådan konkret sak knappast kunde misslyckas...
På julafton fick jag mina paket varav ett helt uppenbart var en CD-skiva. :banana::bump: Sparade denna till sist och öppnade sedan med stor förväntan om att se omslaget med de söta Westlife-pojkarna. :love: Men...det var en skiva med Robyn? Alltså jag kan fortfarande känna besvikelsen jag kände i det ögonblicket. Visste inte alls hur jag skulle reagera och samtidigt satt mormor så himla nöjd och förväntade sig ett tack. Tydligen hade inte skivan funnits när hon skulle köpa den och ja...då köpte hon en med Robyn istället och tyckte att det var hur bra som helst. 🤷‍♀️

2) Detta var sista julen jag var tillsammans med min första pojkvän. Han var totalt usel generellt på presenter och fick i princip varje gång typ en gosedjursnalle eller glittriga klistermärken. Jag var 17-18 år (och han 4 år äldre) och jag visade inte på några som helst sätt att jag skulle vara intresserad av gosedjur. :wtf: Men hur som helst, den här gången fick jag en riktigt fin julklapp! Jättefina smycken i ett omsorgsfullt inslaget paket tillsammans med ett gulligt skrivet kort.
Jag fattade ju att han hade fått hjälp av någon då det t.ex absolut inte var hans handstil som skrivit kortet, men att det var han ex-flickvän som helt och hållet hade köpt, slagit in och skrivit kortet fick jag veta (av henne) först långt i efterhand... Som bonusinfo fick jag också veta att han inte hade varit särskilt trogen mot mig utan vid flera tillfällen under vårt förhållande legat med henne. :meh:
 
Mitt ex gav mig en fällkniv (som han själv ville ha och helt sonika lade beslag på sedan) och ett par rosa hörlurar för barn. Bägge köpta för pengar han ”lånat” av mig. (Dvs jag visste inte om lånet utan upptäckte det senare, och fick aldrig tillbaka dem.)

Samma rövhatt gav mig en inslagen gul lök och ett halsband köpt på barnavdelningen för 49kr, på min födelsedag.

Själv önskade han sig (läs krävde)presenter för flera tusen..
Men katastrof 🤯
Och en lök?!

Fy, så sorgligt...:heart
 
En till här! 😂 Behöver bara tänka på den titeln och lillebroderns eventuella fejs när han öppnade sin klapp för att börja fnissa hysteriskt.

Älskar! :love: 😂
0D73F6E2-35E8-406E-9C80-9E2363E90D96.jpeg
 
På ett tidigare arbete ej här i Sverige

Julklapp med tävlingsinslag. dvs vi körde merförsäljning (merförsäljning samtidigt som det skänktes pengar till en välgörenhet kommer ej ihåg vilken)och vi tävlade allihop. De hde köpt in en massa olika roliga grejer och så fick den som vann välja först osv.

Jag vann. och jag vann stort. Dock var jag ledig dagen det skulle delas ut så jag fick det som var kvar.

En herrdeo och duschkränm från billighetsbutiken bredvid tänk galne gunnar och 10:an typ :meh:

Efter det gjorde jag ingen merförsäljning. De ggr jag fick något sålt extra fick kollegan slå in det i sin kassa.
 
Ett tag när jag var typ tretton-fjorton fick jag flera gånger kläder som farmor egentligen köpt till min mycket yngre, men ganska kraftiga, kusin som fyllde år strax innan, och som kusinen inte kunde ha. Blev sådär eftersom kusinen är sju år yngre och motiv/modell på kläderna definitivt lämpade sig bättre för den åldersgruppen än för en tonåring. Jag minns framför allt en jacka som jag verkligen hatade, mamma tyckte så klart att det var bra (hon slapp ju köpa en "riktig" jacka åt mig det året), så jag fick ha den hela året i skolan.

På tal om konstiga presenter från företag/chefen som avhandlades tidigare i tråden - min pappa (och hela företaget) fick en gång en T-shirt med chefens ansikte på. Kul. Not.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 617
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp