Sämsta och sista julen

Innan jag skriver om det jag tänkte skriva så vill jag säga tack till alla som liksom tar eran tid på att skriva till mig :heart Vet att jag är jätte dålig på att visa det men jag ÄR tack sam för det och upp skattar det jätte mycket även fast det inte verkar så. Och tror inte ni fattar hur mycket ni hjälper mig bara med att ni liksom försöker förstå vad jag menar och skriver stöttande saker :heart
Sen det jag ville skriva så är det ju jul idag. Så hoppas alla ni har en bättre dag än jag har iallafall! Och att ni får vara med dom ni vill vara med.
Jag tänkte iallafall på ett år sen så var det som ett HELT annat liv. Liksom att då var jag helt normal och firade jul hemma med mamma och pappa och hundarna och var i stallet med C. Och nu om jag tänker så var jag väldigt liksom o mogen eller hur man ska säga. Eller liksom att det är sååå många saker som jag inte hade nån aning om då och att jag hade aldrig kunnat tänka att det skulle vara såhär nu. Utan då var jag helt normal som vem som helst och vid jul så sa mamma och pappa att vi skulle börja kolla efter en till ponny. Som ju blev O så för ett år sen så visste jag inte att han fanns.
Men så skulle alla mina drömmar bli sanna liksom att jag fick min dröm ponny! Och allt var SÅ bra så nu känns det som jag borde fattat att det inte skulle få bli så. Utan att det var typ som lugnet innan stormen eller vad man säger. Typ som jag bara skulle få precis börja känna hur det var att allt var BRA och att liksom vara lycklig. Som låter jätte dumt nu men ja.
Och sen på våren så började ju allt gå dåligt och har blivit sämre helatiden nästan och nu är jag en HELT annan än den jag var förra julen. Så är nästan tvärt mot allt som var då. Och skulle bara vilja komma tillbaka till då INNAN allting dåligt hände. Men det går ju inte.
Och sånthär får man inte säga men jag VET att dethär är min sista jul. Så förra julen var min sista riktiga jul men då hade jag ingen aning om det. Utan allt var bra och somvanligt. Mot för nu som jag ska flytta till hvb hem och har skit dålig relation med mina föräldrar och inte får träffa O eller hundarna och alla på bup och alla tycker nog att jag är skit jobbig. Och jag bara miss lyckas med allt helatiden och heltenkelt så är mitt liv slut. Och det bara är extra jobbigt för det är jul och det är såå tydligt hur stor skillnad det är mot förra året.
 

Alltså som dethär med hundar på det hvb hemmet så då tidigare idag så var det liksom att ja jag hoppas att man får vara med dom mycket iallafall. Så kändes det som iallafall nånting som kanske är possitivt. Men nu så är det mer att det känns o verkligt och bara fel fel fel att JAG ska bo där. Alltså det kommer INTE gå och jag får panik när jag tänker på det.
Och trigger varning om dethär nu men det blir typ så det känns på samma sätt som äckel händelsen i våras på ett sätt. Fast alltså inte att det ÄR samma men att jag inte har NÅN kontroll ALLS på det som händer liksom och det spelar ingen roll vad jag vill eller nåt sånt. Så det typ på minner om själva känslan att jag inte kan ändra nåt så blir jag typ ännu mera upp given och panik och att jag inte vill dit alls. Men somsagt spelar ju ingen roll om jag inte vill det.
Och då ska man ha jul stämning också som bara INTE går. Hatar dethär så jävla mycket.
Och förlåt ifall jag är neggativ och typ smittar ner eran jul men kanske bäst att ni inte läser för vill inte förstöra för nån :heart
Du är så himla omtänksam mot din omgivning ❤.
 
Ja jag vet att det ÄR skillnad men det blir typ att när det känns som jag inte kan på verka nånting så triggar det massa från äckel händelsen liksom. Så menade inte att det ÄR samma men det blir jobbigt med allt det liksom.

Förstår helt hur du menar, och det måste vara jättejobbigt. Jag tror vem som helst skulle tycka det var obehagligt att inte kunna påverka sitt liv, men bara vara tvungen att göra som man blir tillsagd. Och blir säkert ännu värre när man varit med om en sådan sak.

Kram igen. :heart

Vet du om de har psykologer där och om du ska få gå i terapi när du kommer dit?
 
Förstår helt hur du menar, och det måste vara jättejobbigt. Jag tror vem som helst skulle tycka det var obehagligt att inte kunna påverka sitt liv, men bara vara tvungen att göra som man blir tillsagd. Och blir säkert ännu värre när man varit med om en sådan sak.

Kram igen. :heart

Vet du om de har psykologer där och om du ska få gå i terapi när du kommer dit?
Jag vet inte så jätte mycket om hur allt sånt gårtill men nån behandling är det väl iallafall. Men jag vet inte hur allt sånt funkar.
 
Trigger varning
Men nu är det som exakt ALLT i hjärnan och kroppen och allt bara skriker om en sak att jag måste göra nåt dumt. Men finns ju inget jag KAN göra här ändå och försöker bara hålla borta paniken för vill inte få värsta ut brottet igen men känns som jag kommer få det ifall jag inte kan typ skada migsjälv eller nåt sånt. Som jag inte kan och kan inte ens försöka för finns INGET. Och såklart så har jag förstört julen för mina föräldrar också och fick mamma att börja gråta när hon skulle gå. Som på ett sätt är rätt åt henne men vet att det är jätte elakt att säga så. Men jag är ju jätte elak så såklart det blev så också. Önskar så jävla mycket att jag inte hade över levt när jag var bebis så hade dom bara slippt mig och kanske skaffat ett annat bättre barn istället som det var meningen och inte behövt nöja sig med mig.
 
Trigger varning
Men nu är det som exakt ALLT i hjärnan och kroppen och allt bara skriker om en sak att jag måste göra nåt dumt. Men finns ju inget jag KAN göra här ändå och försöker bara hålla borta paniken för vill inte få värsta ut brottet igen men känns som jag kommer få det ifall jag inte kan typ skada migsjälv eller nåt sånt. Som jag inte kan och kan inte ens försöka för finns INGET. Och såklart så har jag förstört julen för mina föräldrar också och fick mamma att börja gråta när hon skulle gå. Som på ett sätt är rätt åt henne men vet att det är jätte elakt att säga så. Men jag är ju jätte elak så såklart det blev så också. Önskar så jävla mycket att jag inte hade över levt när jag var bebis så hade dom bara slippt mig och kanske skaffat ett annat bättre barn istället som det var meningen och inte behövt nöja sig med mig.

Åh det låter sjukt jobbigt! Hur känns det nu?
 
Trigger varning
Men nu är det som exakt ALLT i hjärnan och kroppen och allt bara skriker om en sak att jag måste göra nåt dumt. Men finns ju inget jag KAN göra här ändå och försöker bara hålla borta paniken för vill inte få värsta ut brottet igen men känns som jag kommer få det ifall jag inte kan typ skada migsjälv eller nåt sånt. Som jag inte kan och kan inte ens försöka för finns INGET. Och såklart så har jag förstört julen för mina föräldrar också och fick mamma att börja gråta när hon skulle gå. Som på ett sätt är rätt åt henne men vet att det är jätte elakt att säga så. Men jag är ju jätte elak så såklart det blev så också. Önskar så jävla mycket att jag inte hade över levt när jag var bebis så hade dom bara slippt mig och kanske skaffat ett annat bättre barn istället som det var meningen och inte behövt nöja sig med mig.

Det hjälper säkert inte så mycket, men ville bara säga att inga barn är "bättre" eller "sämre" än andra. Och av alla jag vet om som förlorat en bäbis så sörjer dom det barnet hela resten av sitt liv, oavsett om dom fått andra barn sedan.

Du är inte elak. Din mamma förstår nog varför du är så nu och det beror ju på att du har det ont. Men du är en bra människa ändå, det vet både hon och alla vi här inne. :heart
 
Har inte skrivit något på länge, men vad jobbigt att du haft en tung dag. Hoppas du får sova gott inatt och önskar dig en fin jul-kväll ❤️
 
Kommer skriva om dåliga och neggativa saker nu som hände igårkväll så ni vet ifall ni kanske inte vill läsa sånt.
Men skrev ju detdär igår att jag hade massa jobbiga tankar och gjorde så mamma blev väldigt ledsen när hon skulle gå och det så var väldigt väldigt jobbigt då. Och hade jätte mycket dåliga tankar och hela dagen var ju jätte dålig så jag hade typ inte så mycket energi att stå mot det heller.
Men ja iallafall så frågade en sköterska ifall jag behövde ångest medicin eller nånting så sa jag att jag hade som massa oroligt i hela kroppen så ville röra lite på mig först ifall det skulle hjälpa. Men gick inte bra med maten igår så då fick jag ju inte det men skulle få gå som ett varv i korridoren iallafall bara för jag skulle komma ut från rummet och så. Och tänker inte skriva detaljer men jag fick iallafall värsta ut brottet och blev helt knäpp och störd i huvudet så dom typ drog in mig i mitt rum och gav tillslut tvångs medicin för jag var så jävla störd.
Så ja värsta julen nånsin. Sov iallafall sen och vaknade för ett litet tag sen och nu känns det helt konstigt i huvudet och allt så är bara TRÖTT på allt och skäms och känner mig så jävla dum och miss lyckad.
 
Ibland blir det för mycket bara.

Jag kom ihåg att min kompis också jobbat på ett hvb-hem tidigare. Hon brukade ha med sig sin hund, och den lekte med dem som bodde på hemmet.

Många äldreboenden har katt och höns och sånt nuförtiden, så det går mer och mer mot att det finns djur där det finns människor. Hoppas verkligen att det finns djur där du ska vara.

Vet inte om det här hjälper, men kanske de som bestämmer tänker att en nystart på ett nytt ställe kan vara en möjlighet som du behöver? Få komma till en helt ny omgivning och börja om på nytt där ingen har en uppfattning om hur du är, så du kan själv bestämma vilken bild du ger av dig?
 
Det är inte alls konstigt att det blev sådär. Du har så många känslor och tankar inne i dig som bara måste ut på något sätt. ❤️

Tänkte precis skriva samma. Jag hoppast det finns bättre sätt för dig att få ut ångesten på nya stället, tycker inte det var ditt fel alls att det blev så i går @EmmaFilippa.

Vill bara berätta en annan sak med det samma, jag fick ett sådant tyngdtäcke till jul, och nu ligger jag med det lite ihopvikt och på tvärs över min överkropp, då känns det lite som om någon håller om mig... Tänkte om du skulle få testa ett någon gång, en del använder dom mot sömnproblem och lättare ångest, så behöver du inte ligga helt under det som ett täcke men experimentera lite - jag föredrog den här krama/hålla om positionen på täcket.
 
Vill bara skriva att jag är jätte trött idag så orkar inte skriva såmycket men jag läser allt ni skriver iallafall :heart
Men tänkte svara om det med ny start så känns det inte som det spelar nån roll ifall jag försöker sköta mig perfekt och göra allt bra så kommer jag ändå miss lyckas. Och det bara känns som jag inte kommer klara det alls. Och vet inte vad som händer då.
 
Vill bara skriva att jag är jätte trött idag så orkar inte skriva såmycket men jag läser allt ni skriver iallafall :heart
Men tänkte svara om det med ny start så känns det inte som det spelar nån roll ifall jag försöker sköta mig perfekt och göra allt bra så kommer jag ändå miss lyckas. Och det bara känns som jag inte kommer klara det alls. Och vet inte vad som händer då.
Kan du släppa det där med att "sköta dig perfekt". När du försöker det så spelar du ju ett spel och förbrukar massor av mental energi, energi som du behöver för att bli frisk. När du förbrukar den mentala energin så resulterar det i att du blir tröttare, får mer ångest och därmed fler utbrott. Målet är ju inte att du ska spela teater utan att du ska bli frisk. Kan du tänka på det från det hållet istället för att försöka spela någon du inte är?
Jag hoppas din dag idag blir bättre än gårdagen även om du är trött. Ta hand om dig :heart
 
Kan du släppa det där med att "sköta dig perfekt". När du försöker det så spelar du ju ett spel och förbrukar massor av mental energi, energi som du behöver för att bli frisk. När du förbrukar den mentala energin så resulterar det i att du blir tröttare, får mer ångest och därmed fler utbrott. Målet är ju inte att du ska spela teater utan att du ska bli frisk. Kan du tänka på det från det hållet istället för att försöka spela någon du inte är?
Jag hoppas din dag idag blir bättre än gårdagen även om du är trött. Ta hand om dig :heart
Ja men jag vet inte vad jag ska göra annars. Jag kan inte bara ha in ställningen att jag ska bli frisk liksom utan jag måste veta hur jag ska göra.
 
Ja men jag vet inte vad jag ska göra annars. Jag kan inte bara ha in ställningen att jag ska bli frisk liksom utan jag måste veta hur jag ska göra.
Att spela teater för att bli frisk är inte en god ide så släpp den tanken. Det du behöver göra är nog, som jag tolkat dig, att du behöver lösa en massa inre stress som byggts upp av saker som hänt, som det äckliga i våras, och hur du ska hantera anoreximonstret. Du kommer inte kunna lura monstret att retirera genom att låtsas att allt är bra utan då kommer det bara att lurpassa medan det äter sig starkare och väntar på möjligheten att attackera ännu effektivare nästa gång.
 
Att spela teater för att bli frisk är inte en god ide så släpp den tanken. Det du behöver göra är nog, som jag tolkat dig, att du behöver lösa en massa inre stress som byggts upp av saker som hänt, som det äckliga i våras, och hur du ska hantera anoreximonstret. Du kommer inte kunna lura monstret att retirera genom att låtsas att allt är bra utan då kommer det bara att lurpassa medan det äter sig starkare och väntar på möjligheten att attackera ännu effektivare nästa gång.
Fast jag menade om det att det blir som en ny start när jag kommer till hvb hemmet och att jag kan bestämma vilken bild jag ger av mig. Så vet jag inte hur jag ska vara så dom får en bra bild av mig.
 
Fast jag menade om det att det blir som en ny start när jag kommer till hvb hemmet och att jag kan bestämma vilken bild jag ger av mig. Så vet jag inte hur jag ska vara så dom får en bra bild av mig.
Fundera inte för mycket över det. Jag tror du kommer långt med vanligt folkvett alltså lyssna på när andra pratar och typ säg hej när du ser någon. Spela inte teater utan försök vara dig själv och acceptera att det blir "fel" ibland med tanke på att du faktiskt har en sjukdom som innefattar ett monster som sliter och drar i dig för att få dig att göra "dumma" saker.
 
Fundera inte för mycket över det. Jag tror du kommer långt med vanligt folkvett alltså lyssna på när andra pratar och typ säg hej när du ser någon. Spela inte teater utan försök vara dig själv och acceptera att det blir "fel" ibland med tanke på att du faktiskt har en sjukdom som innefattar ett monster som sliter och drar i dig för att få dig att göra "dumma" saker.
Fast då får dom ju ingen bra bild av mig.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 418
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 799
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp