SÄNGKLÄDER - VIKTIGT

Den avgörande frågan - hur vill du ha dina lakan?

  • Stela manglade såklart!

    Röster: 62 32,3%
  • Mjuka och gosiga 😍

    Röster: 119 62,0%
  • Sängkläder? Jag sover fri och naken!

    Röster: 3 1,6%
  • Silkeslent, jag vill flyta över vattenytan

    Röster: 8 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    192
Pa IKEA Portland har det inte funnits hal i paslakanen de sista 5 aren ... Pa IKEA Atlanta och IKEA Charlotte fanns det inga hal langt fore det. Inte i IKEA Orlando heller tror jag, men jag kan ha glomt. :cautious: Det fanns hal for lange sedan, men det har varit borttaget lange nu. Det ar markligt, IKEA borde ju ha hal, eller inte hal, pa alla sina lakan kan man tycka. :meh:
Du får ta en roadtrip i din tidsmaskin till IKEA Conshohoken 2018! Eller beställa från Sverige. Eller - ännu bättre - starta en bedding business och sy påslakan i ekobomull MED HÅL. "Swedish bedding: sleep your way to a better life". ;)
 
Om den här tråden har bevisat någonting överhuvudtaget måste det vara att vi är otroligt konstiga allihopa! Fast @Murphy är konstigast. ;)

Tog en minuts vila från att rätta uppsatser och inventerade linneskåpet. Jag kan meddela att påslakan köpta på IKEA i Pennsylvania 2018 HAR HÅL i öronen. Det har däremot INTE de frân H&M Home USA köpta samma år.

(Om ni vill ha något mer att förfäras över kan jag med stor glädje presentera West Elms kuddfodral/örngott från c. 2015. Där ligger hålet varken i sidan eller i topp/botten utan MITT PÅ. Man kan alltså enbart sova på ena sidan av kudden om man inte vill ha en vass söm i nyllet. Det är dessutom en minimal omlottläggning av tyget så kuddens mitt ploppar ut genom hålet om man inte har en helt anorektisk kudde utan stoppning. Det ni! :banana:)
Märkligt att de har hål när inte ens påslakanen i Sverige, landet med hål i öronen på påslakan, från Ikea har hål O_o
 
Flanell-lakan, då? Min brittiske man pratar ibland om dem, med nostalgi. I hans barndom på internatskolan hade de flanell-lakan och det var tydligen alldeles himmelskt vintertid!
 
Flanell-lakan, då? Min brittiske man pratar ibland om dem, med nostalgi. I hans barndom på internatskolan hade de flanell-lakan och det var tydligen alldeles himmelskt vintertid!

Om man har närmare minusgrader i sovrummet så är det ju skönt mot huden, men till och med frusna jag blir alldeles för varm... (Och det måste vara bra kvalitet så att de håller sig lena, flanell har ju en tendens att få en trist yta efter ett par tvättar annars.)
 
Flanell-lakan, då? Min brittiske man pratar ibland om dem, med nostalgi. I hans barndom på internatskolan hade de flanell-lakan och det var tydligen alldeles himmelskt vintertid!

Flanell lakan kan vara himmelskt skona ... men kan ocksa bli for varmt om man har "normal" varme i sovrummet. Nar vi inte hade nagon varme i huset i Asien men det var 10*C utomhus och bara ugnen och ett par elelement (som inte var lampliga att ha pa om man inte var hemma eller vaken) var flanell lakan en riktig raddare. Vansinnigt mjuka och skona och precis lagom varmt att sova.:p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp