SÄNGKLÄDER - VIKTIGT

Den avgörande frågan - hur vill du ha dina lakan?

  • Stela manglade såklart!

    Röster: 62 32,3%
  • Mjuka och gosiga 😍

    Röster: 119 62,0%
  • Sängkläder? Jag sover fri och naken!

    Röster: 3 1,6%
  • Silkeslent, jag vill flyta över vattenytan

    Röster: 8 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    192
Bäddmadrass i två lager?? Jag uppfattar det vita överdraget som ett madrasskydd, det är vad jag använder mitt till iallafall. Men min bäddmadrass är å andra sidan mycket snyggare än det där blåa skumgummit....
Jag tycker att det extra skyddet är overkill, men det är vattentätt. Kan ju vara praktiskt om man inte rymmer bäddmadrassen i tvättmaskinen. Vi använder liknande i familjerummen på hotellet. :)
 
Jag tycker att det extra skyddet är overkill, men det är vattentätt. Kan ju vara praktiskt om man inte rymmer bäddmadrassen i tvättmaskinen. Vi använder liknande i familjerummen på hotellet. :)
"Extra skydd", så du erkänner att det är två skydd! :idea::sneaky:



:p
 
  • Haha
Reactions: Sel
Det OCH den vita dynan är bäddmadrassen. :D
Jag skrev en rant om just det innan jag kom på att det var något som jag hade faktiskt räknat med när jag tittade på videon (hur knasigt det än är att inte kunna ha alla komponenter i en och samma madrass om de nu ändå blir bäddmadrassen tillsammans .... Men det var inte min poäng *rant over*). Det är ju lakanen som de bäddar på efter den vita dynan som jag protesterar mot :mad::cautious: TVÅ!
Men ni har sagt att den ena är för att göra sängen vattentät så jag får väl tro er ... Även om det känns som något man bara har i barn sängar :cautious::p
 
Jag börjar känna ett behov av att göra flera screenshots och rita på dem för att klargöra vilket lager är vilket :cautious: Men klockan är elva på kvällen och jag ska faktiskt sova! :rage::mad::rofl:
 
  • Haha
Reactions: Sel
Jag börjar känna ett behov av att göra flera screenshots och rita på dem för att klargöra vilket lager är vilket :cautious: Men klockan är elva på kvällen och jag ska faktiskt sova! :rage::mad::rofl:
De förklarar det bit för bit om du slår på subtitles - de är inte bäst på att hänga med i textningen, men det funkar. :D

Om man orkar se tågkraschen en gång till vill säga!
 
Senast ändrad:
Jag tycker att det extra skyddet är overkill, men det är vattentätt. Kan ju vara praktiskt om man inte rymmer bäddmadrassen i tvättmaskinen. Vi använder liknande i familjerummen på hotellet. :)

Köra bäddmadrass i tvättmaskinen? 😳
Vad har man för ynklig ursäkt till bäddmadrass i så fall? Min är gjord i tagel, 7 cm tjock, och går att få ihop till en rulle på en knapp meter i diameter och 160 cm hög. Den som försöker tvätta den i en maskin får pynta många tusenlappar för en ny...

(Givetvis har jag madrasskydd, dock inte ett vattentätt utan mest ett extra lager som absorberar fukt innan det når madrassen.)
 
Jag skrev en rant om just det innan jag kom på att det var något som jag hade faktiskt räknat med när jag tittade på videon (hur knasigt det än är att inte kunna ha alla komponenter i en och samma madrass om de nu ändå blir bäddmadrassen tillsammans .... Men det var inte min poäng *rant over*). Det är ju lakanen som de bäddar på efter den vita dynan som jag protesterar mot :mad::cautious: TVÅ!
Men ni har sagt att den ena är för att göra sängen vattentät så jag får väl tro er ... Även om det känns som något man bara har i barn sängar :cautious::p

Om man har valdigt riklig mens, ar incontinent, eller har barnbarn som sover over kan det behovas ett vatentatt lager ibland. :angel: Det blir definitivt billigare an att kopa ny madrass.

Baddmadrasser brukar sitta ihop i en enhet, men hon tyckte madrassen var hard sa jag gissar att hon tog det billigaste alternativet att fa det sa mjukt som mojligt.
 
Köra bäddmadrass i tvättmaskinen? 😳
Vad har man för ynklig ursäkt till bäddmadrass i så fall? Min är gjord i tagel, 7 cm tjock, och går att få ihop till en rulle på en knapp meter i diameter och 160 cm hög. Den som försöker tvätta den i en maskin får pynta många tusenlappar för en ny...

(Givetvis har jag madrasskydd, dock inte ett vattentätt utan mest ett extra lager som absorberar fukt innan det når madrassen.)
Beror såklart på vad man har för variant, det är kanske därför deras kommer i två delar, vad vet jag? :D
 
Om den här tråden har bevisat någonting överhuvudtaget måste det vara att vi är otroligt konstiga allihopa! Fast @Murphy är konstigast. ;)

Tog en minuts vila från att rätta uppsatser och inventerade linneskåpet. Jag kan meddela att påslakan köpta på IKEA i Pennsylvania 2018 HAR HÅL i öronen. Det har däremot INTE de frân H&M Home USA köpta samma år.

(Om ni vill ha något mer att förfäras över kan jag med stor glädje presentera West Elms kuddfodral/örngott från c. 2015. Där ligger hålet varken i sidan eller i topp/botten utan MITT PÅ. Man kan alltså enbart sova på ena sidan av kudden om man inte vill ha en vass söm i nyllet. Det är dessutom en minimal omlottläggning av tyget så kuddens mitt ploppar ut genom hålet om man inte har en helt anorektisk kudde utan stoppning. Det ni! :banana:)
 
Jag har ett vattentätt madrasskydd som jag köpte med när jag bytte säng sist. Ville ha ett sådan iom att jag ibland svettas rejält på nätterna. Det är i tjocklek med ett lakan, ligger dock inte direkt under lakanet utan jag har även ett tjockare madrasskydd från IKEA. Fattar inte hur man skulle kunna ha det andra direkt under lakanet för mitt skrynklar sig något ofantligt och då är det alltså både ett lakan och IKEAs stabilaste skydd mellan. Vill inte heller tänka på hus kladdigt det måste bli om man bara har ett lakan ovanpå och svettas floder.
 
Ja, om ovansidan är tvättbar är det ju rätt praktiskt. Men då blir madrasskyddet en aning redundant. 😅
Beror ju på! Tvättbesväret och torktiden på den tjocka madrassdelen och det tunna skyddet lär skilja åt. :) Jag har en jättetunn bäddmadrass som jag antar nästan klassas som madrasskydd egentligen och den kan jag knö in i tvättmaskinen, men det tar lätt ett par dagar innan den är helt torr, särskilt vintertid.

Sedan tycker jag ändå att de krånglar till det helt i onödan. 😅
 
Om den här tråden har bevisat någonting överhuvudtaget måste det vara att vi är otroligt konstiga allihopa! Fast @Murphy är konstigast. ;)

Tog en minuts vila från att rätta uppsatser och inventerade linneskåpet. Jag kan meddela att påslakan köpta på IKEA i Pennsylvania 2018 HAR HÅL i öronen. Det har däremot INTE de frân H&M Home USA köpta samma år.

(Om ni vill ha något mer att förfäras över kan jag med stor glädje presentera West Elms kuddfodral/örngott från c. 2015. Där ligger hålet varken i sidan eller i topp/botten utan MITT PÅ. Man kan alltså enbart sova på ena sidan av kudden om man inte vill ha en vass söm i nyllet. Det är dessutom en minimal omlottläggning av tyget så kuddens mitt ploppar ut genom hålet om man inte har en helt anorektisk kudde utan stoppning. Det ni! :banana:)

Pa IKEA Portland har det inte funnits hal i paslakanen de sista 5 aren ... Pa IKEA Atlanta och IKEA Charlotte fanns det inga hal langt fore det. Inte i IKEA Orlando heller tror jag, men jag kan ha glomt. :cautious: Det fanns hal for lange sedan, men det har varit borttaget lange nu. Det ar markligt, IKEA borde ju ha hal, eller inte hal, pa alla sina lakan kan man tycka. :meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp