SÄNGKLÄDER - VIKTIGT

Den avgörande frågan - hur vill du ha dina lakan?

  • Stela manglade såklart!

    Röster: 62 32,3%
  • Mjuka och gosiga 😍

    Röster: 119 62,0%
  • Sängkläder? Jag sover fri och naken!

    Röster: 3 1,6%
  • Silkeslent, jag vill flyta över vattenytan

    Röster: 8 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    192

Asko

Trådstartare
Viktigare än smörtråden eller något annat ni har läst här på buke ... Hur kan så många i världen ha så fel?? 🤯

Hur vill ni sova?? Vad är era lakan för material? Ska det vara stelt som gammelfarmors broderade bomullslakan? Traskar ni in på närmsta Rusta och känner noga efter det mjukaste tyget? Eller är ni fria själar som inte tror på att täcka över sin kropp? Eller kanske de som inte bryr sig om täcket halkar ned på golvet under natten, för det är ju så leeeent?

Eller har ni andra tankar? Jag kan lägga till alternativ!

Rösta! Och debattera över hur rätt ni har :mad:
 
Har i hela mitt liv sovit i supermjuka lakan, ofta bomullsatin.
Senaste året har jag börjat tycka bättre om hårda, släta lakan. Som liten tyckte jag farmors lakan var hemska, stenhårda, sträckta, manglade, släta lakan med duntäcke och dunkudde som prasslade. Numera letar jag efter den känslan :D Har dock inte börjat mangla ännu, så helt bra blir det inte.
 
Har i hela mitt liv sovit i supermjuka lakan, ofta bomullsatin.
Senaste året har jag börjat tycka bättre om hårda, släta lakan. Som liten tyckte jag farmors lakan var hemska, stenhårda, sträckta, manglade, släta lakan med duntäcke och dunkudde som prasslade. Numera letar jag efter den känslan :D Har dock inte börjat mangla ännu, så helt bra blir det inte.
Åh nej, börjar vi förlora dig? Bli inte gammal!

:angel:;)
 
Stela manglade som mamma gör. Men jag har ingen mangel och definitivt inte orken att stryka, så det blir torktumlare och ihoprullade lakan här i skåpet.
 
Hmm. Svårt. 🤔
Lite hårda och släta är skönt. Men mangel eller strykjärn bor inte hos mig så det blir svårt att åstakomma.

Mjukt och gosigt är alltid trevligt att burra ned sig i. Flanell. 😍 Speciellt den mörka och kalla årstiden.

Kanske mjuka för kallare årstid och sen hårdare och stelt när det blir varmare ute.

Efter överläggande gick rösten till Mjuka och gosiga. För den här gången...
 
Nu manglar jag inte mina lakan och inte heller stryker jag dem, men det ska vara den typen i alla fall. Inga rynkor eller skavanker, de ska vara kalla och sköna!
 
Mjuka i bomull, stryker inte. Gärna äldre och välanvända. Tycker INTE om nya prassliga lakan eller lakan utan hål längst upp - företrädesvis från Ikea :cautious:

Har aldrig provat att halka runt men utefter en bukares trådstart om detsamma verkar det inget vidare :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp