SÄNGKLÄDER - VIKTIGT

Den avgörande frågan - hur vill du ha dina lakan?

  • Stela manglade såklart!

    Röster: 62 32,3%
  • Mjuka och gosiga 😍

    Röster: 119 62,0%
  • Sängkläder? Jag sover fri och naken!

    Röster: 3 1,6%
  • Silkeslent, jag vill flyta över vattenytan

    Röster: 8 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    192
Du tar kudden i ena långändan och skakar så dunet landar längre ner i andra långandan. Den där mesta dunet är har du mot kroppen. Sedan vänder du på kudden mitt i natten om du vaknar. Dunkuddar ska vara relativt hårt packade. Sticksigheten går att åtgärda genom att ha två örngott på. Eller att dra ut det sticksiga dunet, vilket man nu känner för! :angel::p Den KALLA sidan upp alltid, så mina kuddar vänds ofta!
Hur tjocka örngott då? I pansar?
 
Man knyter liksom runt hörnen, så det blir som två boxhandskar/öron/klumpar. INTE mysigt att sova med ansiktet mot hörnet på täcket när hörnet är ihopsnört till en liten klump. Det klagades nog och därför uppfanns de där ”par-snöre-öronen” på täcket som man kan knyta fast påslakanssnörena i.
Ah, ja jag förstår klagomålen. Och rosetten blir ju också fortfarande en liten boll, men en liten en förhoppningsvis.

Det jag har lärt mig nu i den här tråden är att jag inte ska beställa sängkläder från utomlands oavsett hur söta/vackra de är. De blir 100% fel! :cautious:
 
Aha det kan förklara saken.

Jag minns ännu den gången under gymnasiet när jag vaknade plötsligt upp mitt i natten av att jag välte ur sängen och fick sömndrucket klamra mig fast så att jag inte skulle hamna på golvet :cautious: vaknade alltså till att jag klamrade mig fast med allt jag hade med hela kroppen utanför sängen (ryggen mot golvet). :rofl:
Fast det var inte siden då, utan IKEA bomull..

Och jag är den som dessutom har trillat ur en våningssäng, från den tredje sängen på ett tåghotell, vaken :cool:

Så jag förstår mig nog inte på att ligga still :rofl:
Nämen aj 😂

Sover jag själv kan jag ha makens sida ouppbäddad (alltså med dubbeltäcket), ha hans hörlurar uppepå täcket, somna och vakna på morgonen av att allt ser likadant ut på morgonen 😁

Mvh Miks
 
Du tar kudden i ena långändan och skakar så dunet landar längre ner i andra långandan. Den där mesta dunet är har du mot kroppen. Sedan vänder du på kudden mitt i natten om du vaknar. Dunkuddar ska vara relativt hårt packade. Sticksigheten går att åtgärda genom att ha två örngott på. Eller att dra ut det sticksiga dunet, vilket man nu känner för! :angel::p Den KALLA sidan upp alltid, så mina kuddar vänds ofta!
Nej nej, man boxar upp ena sidan av kudden till ett litet paket så att huvudet vilar som på en sluttning, den tjockaste delen går upp mot ansiktet (om man ligger på sidan som jag gör). Perfekt för läsning på mobilen :D
 
Kanske din säng kan få ett eget Instagramkonto? 🤔 @unexpectedbedfellows Kunde ju bli en hit!
Känns ekivokt redan i inledningen... som en billig porrnovell ur en blaska. :D
Unexpectedbedfellows - odd fellow - Lundsbergs internat goes erotica..? Jag vet fan inte.

But hey - det skulle också kunna gå boudoir!
Mina katter är av kusinrasen till Dita von Teese's djur... Kan vara en grej.

Men i bästa fall: bara en simpel outfluencer som gör en svepande sociokulturell betraktelse över livsvillkoren i den egna sängkammaren. En parallell till diskbänksrealismen, no?

BTW:
unexpectedbedfellows är redan i finummet, bla med DOI: 10.1158/1535-7163.MCT-18-1161
 
Isåfall har resten av världen fel! :mad:

Kanske våra utlänningar på buke kan sprida ljus över detta ... kanske @Sel @Jerseyite @hastflicka @Mineur ...? Har säkert glömt ett antal :D

Man lar sig tekniker nar det inte finns hal ... och sa slipper man halelandena dar hornet pa tacket sticker ut ur lakanet och "pokar" en i ansiktet.

🤯
Alltså, vaaa??
Är detta något typiskt svenskt alltså? Just påslakan med hål i hörnen??? :eek:O_o:rofl:

Stackars er som bor utomlands isåfall :cry: säg till om ni behöver ett nödpaket från hemma med vettiga påslakan 😘

Bara i Sverige! Nar vi forst flyttade ut ur Sverige sa fanns det inte ens paslakan nagon annanstans. :arghh:

Håller med! Dessutom är det fult, hur än man bäddar. Två ihopvikta små ormar ovanpå en jättesäng.

Jag HATAR hur fult det blir att badda sa.
Jag och Maken har en California King och vara kingsize tacken ar ett snapp for smala ... En av oss hugger tag i tacket och vander oss sa den andra blir utan.:o Sa efter manga ar av Kingsize kopte jag, mycket motvilligt, varsit tacke och lakan (fran IKEA sa klart:p) och nu baddar vi som vi sett i Tyskland.
Man viker tacket pa mitten och lagger det med den vikta kanten mot mitten. Det innebar ocksa att aven Maken ser att stracka underlakanet varje morgon ... jag ar som princessan pa arten, jag star inte UT med skrynkligt underlakan.:cautious:
I var husbuss har vi dock en queensize sang sa dar passar ett kingsize tacke aldeles utmarkt.
 
Ikea lakan känns så grova dock. Som linne men utan linne tygets skönhet :cautious::angel: sedan jag började köpa sängkläder i andra affärer så har jag vägrat använda de IKEA lakan jag har kvar :rofl:
Jag har nog inte ett enda IKEA påslakan eller lakan så jag har inte så bra koll på hur grova de är, men de3t borde fungera ifall du skulel vilja vara mordisk och testa en gång!
 
Nej nej, man boxar upp ena sidan av kudden till ett litet paket så att huvudet vilar som på en sluttning, den tjockaste delen går upp mot ansiktet (om man ligger på sidan som jag gör). Perfekt för läsning på mobilen :D
1. man läser inte på mobilen i sängen, inte bra för sömnen!
2. det blir ju helt fel för nacken då, nej nej, mitt sätt är rätt sätt!

:angel::D
 
1. man läser inte på mobilen i sängen, inte bra för sömnen!
2. det blir ju helt fel för nacken då, nej nej, mitt sätt är rätt sätt!

:angel::D
1. Jag har alltid på blåljusfiltret på mobilen, det hjälper massor faktiskt. Klarar mig inte utan den även på dagtid. Känns en stor skillnad i ljuset från mobilen. Inbillar mig att det hjälper även mot sömnproblem :angel: plus sänkning av ljusstyrkan också såklart.
2. Jag får ont i nacken av att ligga på mage en längre stund :cautious:
 
Jag har två russllar. :p Fast det hjälper inte helt. Även om det blir varmt i mitten så är ju kanterna kalla (eller det som vissa smått galna människor i tråden kallar ”svalt och skönt”:cautious:). Nä, varm känsla ska det vara! Och såna underlakan med resår runt. De skrynklar sig inte = nästan lika viktigt som varmt.
Du har för få hundar! Tre dalmatiner värmer upp hela täcket. Nackdelen är att det kan bli lite ont om plats under täcket :down::D
 
Men kuddar. Vi måste prata kuddar!
Hur kan man sova på en dunkudde? Man lägger ner huvudet och vipps så försvinner dunet ut i hörnerna och man ligger på typ ingenting. Hårda är de också. Och sticks. Hela natten består av kroppsarbete med att puffa upp och knåda till dem. Man är ju helt slut på morgonen :crazy:

Eller Tempurkuddar :confused:
"Här får du en sten utsvarvad efter ditt huvud. Den är nyttig och skön för dig"
Tempurkudde är ju underbart! Bästa kudden, så det så! :D
Medan dunkudde är idiotisk och mkt obekvämt
 
Varför?

Jag är så gammal att separata sängar inte är ovanligt 🧐🤷‍♀️

Vem orkar ligga å sparkas med någon under ett täcke där det blir för varmt, man vill ha olika hårdhet på sängen osv. Har man två olika hårdheten blir det hur man än gör en skarv i mitten osv. Och snarkandet 😫
För att jag vill kunna ligga hud mot hud med den jag sover med. Och jag vill sova med någon som vill ligga hud mot hud med mig. 🥰
Blir det för varmt flyttar vi isär en bit, en stund. Blir det för svalt ligger man sked. Skarv och olika hårdhet har inte varit ett problem hittills, inte med en bra och lagom tjock hel bäddmadrass. Jag snarkar litet grann ibland men det har hittills inte varit ett stort problem för min sänggranne.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp