Sänka bilkostnaden

iNHALE

Trådstartare
Av olika anledningar finns det risk att jag kanske behöver byta bil tidigare än planterat. Det är inte bilen i sig jag behöver byta egentligen utan behöver bli av med lånet på bilen. Bilen i sig är en bmw 118 d som drar 0,47 med ca 1000 kr i skatt. Det som är dyrt är såklart försäkringen med ca 8500 om året och såklart lånet som kostar mig ca 2000 i månaden. Har inte kapital att lösa lånet rakt av.

Det jag behöver är en bränslesnål bil med minimal skatt, låg försäkring och som är automatväxlad, har dragkrok och är driftsäker, dvs inte en massa strul och som går att casha för ca 30'000 kr begagnad.

Vad ska jag leta efter för märken och modeller?

Kör ca 10 mil motorväg per dag.
 
Av olika anledningar finns det risk att jag kanske behöver byta bil tidigare än planterat. Det är inte bilen i sig jag behöver byta egentligen utan behöver bli av med lånet på bilen. Bilen i sig är en bmw 118 d som drar 0,47 med ca 1000 kr i skatt. Det som är dyrt är såklart försäkringen med ca 8500 om året och såklart lånet som kostar mig ca 2000 i månaden. Har inte kapital att lösa lånet rakt av.

Det jag behöver är en bränslesnål bil med minimal skatt, låg försäkring och som är automatväxlad, har dragkrok och är driftsäker, dvs inte en massa strul och som går att casha för ca 30'000 kr begagnad.

Vad ska jag leta efter för märken och modeller?

Kör ca 10 mil motorväg per dag.
Kollat på golfkombi? Får dra ca 1100, så kanske inte funkar om det är häst du ska dra. Har själv en golf sportmodell, den ligger dock i samma prisklass som din nuvarande, men en vanlig golf kan du komma ner till ca 400 i skatt tex.
 
Kollat på golfkombi? Får dra ca 1100, så kanske inte funkar om det är häst du ska dra. Har själv en golf sportmodell, den ligger dock i samma prisklass som din nuvarande, men en vanlig golf kan du komma ner till ca 400 i skatt tex.
Inga hästar som tur är utan behöver bara möjligheten att vid behov kunna dra lättare släp när man ska till tippen med skit och annat.
 
Gå in på begagnatsidor på nätet och fyll i prisklass, automatare, dragkrok osv och sen vad du får träff på. Eftersom du bara behöver dra lätta släp och inte hästsläp så ökar ju antalet möjliga modeller.
 

Liknande trådar

Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 117
Senast: lillkillen
·
S
Ekonomi & Juridik Gammal användare under nytt namn, vill inte gå ut för hårt om någon skulle känna igen mig. :cool: Jag och sambon har ett tag gått och...
2
Svar
37
· Visningar
9 520
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Förskoletid som timvik
  • Vad läser du just nu?
  • Slipa ner ett IKEA bord

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp