Särbo - praktiska funderingar

Men blir det då att man växelbor hos varandra? Jag har liksom aldrig lyckats få det att funka. I den ena relationen så blev den aldrig mer än en långtids dejtande och den nuvarande där blev det bara så meckigt att jag tillslut flyttade in i alla fall. Det var liksom som att hela tiden bo i kappsäck, man var tvungen att frakta med sig alla sina prylar hit och dit och samma för partnern då den skulle bo över.
Nej, växelbor tänker jag inte, utan att man träffas när man har lust. Hos den ena eller den andra.
 
Jag och min sambo var särbos i flera år, bodde 20 mil ifrån varandra, men hans föräldrar bor där jag bor (och mina där han bodde). Vi tillbringade nästan alla helger hos mig, pga katt och hästar. Några helger om året var vi nere hos honom i Malmö och passade på att hälsa på mina föräldrar. Nån enstaka gång var han ensam där över helgerna. Jag åkte oftast till Skåne på tävling och då bodde vi där.

För 2 år sedan såldes gården där jag hyrde mitt lilla hus, och då köpte vi ett hus här, och då kändes det inte riktigt försvarbart att ha kvar en stor lägenhet i centrala Malmö, men som jag saknar den.

Iaf, min sambo reser mycket jobbet, är i Stockholm flera dagar i veckan och flänger fram och tillbaks (jag fattar inte hur han orkar, men det är väl en annan story). Så i veckorna bor jag själv i vårt hus. Så skönt! Sen kommer han hem ofta nån kväll i veckan och på helgerna, supermysigt! På nåt sätt har jag liksom både sambo och särbo?
 

Liknande trådar

Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 100
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp