Säsongssammanfattning

Fiorano

Trådstartare
Nu börjar säsongen dra sig mot sitt slut och vinterträningen ta vid. Alltid kul att sammanfatta tävlingsåret och tänka framåt mot nya mål!

Hur många starter har du gjort i år?
Vilka klasser?
Har du nått dina mål för året?
Årets bästa?
Årets sämsta?
Nästa års mål?

Hur många starter har du gjort i år? Har gjort 21 starter på tre olika hästar (5 med Burb, 4 med Koop och 12 med Barb)
Vilka klasser? Burb LB, Koop Childrenprogram och LB, Barb LA, MsvC och MsvB
Har du nått dina mål för året? Inte med Burb då hon inte var så sugen på att tävlas, så hon såldes som tanthäst. Hon hann dock ta ett par placeringar. Koop är så ny än men hemmatävling med en vinst i Children A på 68% är jag förstås otroligt nöjd med. Barb har gjort en helt makalös säsong! Målet med henne var att ta placeringar i MsvC vilket blev en massa vinster på mellan 66-68% och vi tog vår första placering i MsvB på 66% samt vann connemara-SM också på 66% :D. Så hon uppfyllde allt med råge!
Årets bästa? Barbs supersäsong till trots var vinsten med Koop på hemmaplan femte gången jag ens satt på honom det bästa! Jag hade precis sagt ja till att köpa honom och trodde aldrig att vi skulle kunna göra en så bra debut.
Årets sämsta? När jag red bort mig första dagen i MsvC-cupen på Gripen. Fick fullständig prestationsångest när ekipaget innan var suuuuperfina och slutade rida helt. Toppade kvällen med årets värsta migränanfall.
Nästa års mål? Att få Koop avspänd och ridbar inne på banan och att rida MsvB stadigt (och med rena byten) på Barb.

(..och ja, det är mitt i natten och jag kan inte sova :p, men jag saknar såna här trådar!)
 
Hur många starter har du gjort i år?
11 tror jag

Vilka klasser?
Intermediere 1B, 2 och GP Unga hästar

Har du nått dina mål för året?
Ja det har jag, att debutera i GP. Jag har ridit Lövsta Future Challenge på min 07:a som jag köpte som föl, riktigt rolig resa som vi gjort tillsammans.

Årets bästa?
Det var näst sista starten, en 1B som jag blev placerad i, red ihop 66%

Årets sämsta?
Det var väl starten i GP, min häst var för trött men lyckades skrapa ihop 60% ändå. Men på sätt och vis var det den roligaste starten.

Nästa års mål?
Rida stora GP
 
Hur många starter har du gjort i år?
Jag + Hästen 4st

Vilka klasser?
Jag + Häst; LB:1 och LB:3

Har du nått dina mål för året?
Definitivt. Målet var över 60% och det lyckades vi med i alla starter. Dock 60,5 typ en av gångerna.

Årets bästa?
Andra starten, hästen blev magisk och vi blev placerade på 67%

Årets sämsta?
Sista starten. Hästen var fantastisk på framridningen (eller ja, för att vara oss) och kunde koncentrera sig på mig till och med utan huva. Idiotjag slutade rida inne på banan.

Nästa års mål?
Rida LA, ev MSV C om LA flyter på bra. Hästen kan sakerna, det är tävlingssituationen som inte funkat...
 
Hur många starter har du gjort i år?
8 st

Vilka klasser?
LC, en LB p&r, ny häst som aldrig tävlat innan

Har du nått dina mål för året?
Ja, målet var att komma ut på tävlingsbanan med nya hästen

Årets bästa?
Placering i första starten :up: den placeringen var extra rolig för det var så oväntat

Årets sämsta?
Hmm, är rätt nöjd överlag. Men en tävling där känslan inte riktigt överensstämde med resultatet, det sved.

Nästa års mål?
Starta LB och förhoppningsvis mot slutet av året även LA :)
 
Hur många starter har du gjort i år?
Har gjort 3 riktiga starter och en klubbtävling
Vilka klasser?
LC och LB
Har du nått dina mål för året?
Oh ja. Han är bara 4 år så hoppades på att rida på 60-65% i LC
Årets bästa?
3:e starten, 74% i LC
Årets sämsta?
Klubbtävlingen, 65% i LB på en urstark och svårstyrd häst. Men räckte till delad seger och Klubbmästare
Nästa års mål?
Prestera bra i LB och debutera LA.
 
Hur många starter har du gjort i år?
15 st och sen blir det eventuellt ett KM om någon vecka, får se hur hästen känns. Vi fick ett litet tråkigt slut på säsongen då han skadade sig i hagen i september.

Vilka klasser?
LC, LB och LA

Har du nått dina mål för året?
Ja, absolut! Det här är första året som vi har tävlat, så jag är jättenöjd. Vi har tagit några placeringar och vinster, vilket är jättekul.

Årets bästa?
Procentmässigt 72% i LC:2, men det "är ju bara LC". Jag är nog mest nöjd över våra rundor i LB på närmare 70.

Årets sämsta?
En LB:2 på 61% där hästen var så rädd för en buske att han höll på att krypa ur skinnet :meh:

Nästa års mål?
Komma igång igen efter skadan, sedan försöka rida fler LA. Drömmen är att kunna prova på MsvC under hösten, men det vågar jag inte sätta upp som mål. Vi får se helt enkelt!
 
Hur många starter:
15 än så länge och har två kvar.

Vilka klasser:
LC:2, LB:1, LB:2, LB:3 och LA:1

Nått målen:
Ja, det var att våga rida på lång bana och att debutera LA.

Årets bästa:
En av starterna i LB:1 där hästen kändes så underbart fin! Har haft bättre resultat i andra starter, men just den gången gav årets bästa känsla. Och årets andra bästa var första starten efter det att vi fått bukt med problemen som gjorde hästen trött och ofräsch, helt plötsligt hade jag en häst som var glad och stolt över att få visa upp sig igen.

Årets sämsta:
De starter jag gjorde i somras när han bara kändes trött och jag inte kunde lista ut varför.

Nästa år:
Våga starta någon LA på lång bana, få stabila resultat i LA:1
 
Hur många starter har du gjort i år?
37 med två hästar ( mina) och 2 med en annan

Vilka klasser?
Msv C- B på ena Och Msv a - Int 1 med andra

Har du nått dina mål för året?
Målet var Lag SM och vi kom dit så ja .

Årets bästa?
Ska vi gå på resultat så första vinsten i int 1 samt att vi satte 74% i sista Msv A för året.

Årets sämsta?

Sämsta och sämsta. Jag tycker faktiskt att hästarna presterat på topp trots ibland dålig ridning , men måste jag välja så i Kimstad sista dagen då han var tok spänd och bara sprang :yuck: dock blev han samtidigt luftig och fin på så sätt :laugh:

Nästa års mål?
Kvala och starta Java Msv A och ocean resterande int klasser med piff och puff , och lag sm igen. Hade GP som mål men tyvärr tror jag inte vi kommer va redo för det :angel:
 
Då har vi också gjort årets sista start och det är dags att sammanfatta. Det har varit ett år av utveckling. Mentalt men också tekniskt. Det var mitt första år som domare och jag har börjat fatta vad det är på riktigt att ha hästen fram för skänkeln, hur viktig utbildningsskalan är och mycket mer. Jag har ju vetat det förr. Men inte ändå förstått. Nu senaste veckorna har poletten på riktigt trillat ner och det är sååå kul att rida igen.

Hur många starter har du gjort i år?
17 st blev det till sist, ganska normalt för att vara oss. Tre på ett meeting. Den första starten i mars och den senaste i helgen.

Vilka klasser?
LA:4 – MsvB:2, men mest MsvC:1 och MsvC:2

Har du nått dina mål för året?
Nja, egentligen inte, men eftersom sensommaren och hösten förstördes av en diffus skada som var svår att hitta så får jag vara nöjd ändå. Skillnaden mot förra året är så stor att jag inte ens kunde tro att det var möjligt.

Årets bästa?
Lidingö i Maj (65,9 med en felridning) då det för första gången lossnade, det var roligt att tävla och inte bara plågsamt och svårt... Och nu i helgen i Märsta (67,02%) då jag började rida ordentligt på framridningen och fick till det hyfsat på banan. Det var också kul att känna att det gick bra att jogga runt LA:4 på 65 %, i allsvenska finalen. En domare hade oss som trea på 68 %.

Årets sämsta?
Överby när vi fick utgå, kanske var detta första gången han kände av den försvagning/inflammation som skulle förstöra resten av säsongen.

Nästa års mål?
Rida MsvC på 68 %, och jag drömmer om att rida finalen i Grenledarnas Cup på Strömsholm i juni. Blir det inte så vill jag rida något mer meeting, men bara något över 2 dagar får räcka.

Lotteräng, 65 % drygt och en åttondeplacering:
34162968_10160929433830497_6076290675479937024_o.jpg


Överby innan start:
36380575_10161035910320497_6413087742950899712_o.jpg


Gripen-meetinget, lite dålig upplösning:
39334539_10161215468900497_8045135745897201664_n.jpg


Märsta i helgen:
46414967_10161568503495497_6789965432343232512_o.jpg
 
Hur många starter har du gjort i år? 9 st dressyr betydligt fler i hoppning. :)

Vilka klasser? MSV C - FEI lagtävlansprogram (J)

Har du nått dina mål? Ja, med råge. Hade som mål att kvala in och starta MSV B. Fixade kvalet på de två första starterna och fick 65% i första starten i MSV B. Kvalde dessutom in till MSV A och vann DM.

Årets bästa? DM helgen då jag vann två klasser och var tvåa i den tredje. Då var hästen med mig hela tiden.

Årets sämsta? Första starten för året där hästen fick scenskräck och vi utgick.

Nästa års mål? Starta MSV A, kanske kvala in till nationell så vi kan vara med och rida lag SM om vi platsar i laget. Det svåra är väl att vi har så få tävlingar här i norr och att jag inte vill ge upp hoppningen. Vill även starta 130 (om hästen är kvar, han är till salu om rätt köpare dyker upp)
 
Har gjort 19 startar i år med resultat från 49% i LC:1 till 65.3% i LB:3.
Det jag verkligen insett under året är att det inte hjälper att gå ner i klasserna om vi hamnar i en svacka, utan att det är vissa program som passar oss bättre än andra, oberoende av exakt nivå. I praktiken får vi bäst känsla och resultat I LB:2 och LB:3, och katastrofalt i LC:1 och LB:1 (det senare skulle väl dock lyckligtvis göras om nu 2019?).

2019 ska vi fortsätta ha kul i LB:2-3 men om det fortsätter att gå så bra som det oftast gick den gångna säsongen, tänkte vi börja snegla mot LA på allvar framåt höstsäsongen. Speciellt LA:3 är ju ett väldigt trevligt program som ger en bra känsla också! :)
 
Har gjort 19 startar i år med resultat från 49% i LC:1 till 65.3% i LB:3.
Det jag verkligen insett under året är att det inte hjälper att gå ner i klasserna om vi hamnar i en svacka, utan att det är vissa program som passar oss bättre än andra, oberoende av exakt nivå. I praktiken får vi bäst känsla och resultat I LB:2 och LB:3, och katastrofalt i LC:1 och LB:1 (det senare skulle väl dock lyckligtvis göras om nu 2019?).

2019 ska vi fortsätta ha kul i LB:2-3 men om det fortsätter att gå så bra som det oftast gick den gångna säsongen, tänkte vi börja snegla mot LA på allvar framåt höstsäsongen. Speciellt LA:3 är ju ett väldigt trevligt program som ger en bra känsla också! :)

Den enda ändringen som ska göras i LB:1 är att man får lov att rida lätt i mellantraven :)
 
Har gjort 10 starter i år, första året jag tävlar med min nya häst. Ridit LB:1 och LB:2.
Har nått målet vilket egentligen bara var att komma ut, känna lite på hur hon fungerar på tävling och att hon ska tycka det är roligt. Resultaten har varit lite blandade men rimliga. När det känts bra har vi legat stadigt på 64-66 % och så har vi haft några starter med spänd häst och då har vi hamnat på 58 % ca. Ett bra första tävlingsår tycker jag.
Årets bästa var första och sista starten, första starten blev vi trea på 65 % och sista starten fyra på 66 %
Årets sämsta har varit att jag ridit fel väg så många gånger- det har kostat en del %
Nästa års mål får bli att först få ännu lite bättre % i LB, testa LA och kanske, kanske avsluta året med en MSVC. Och fortsätta få min häst att tycka det är roligt!
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har tävlat på en LB:1-LA:3 nivå i ca 6 år nu och haft som mål att starta MSVC och som dröm att kvala till MSVB. Men nu har jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 081
Senast: ginnies
·
Dressyr Då är vi inne i årets sista månad och de flesta av oss har ridit sista tävlingarna för året och många är nog i full gång med...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 046
Senast: aprilia
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs...
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
54 991
Senast: bollen__
·
Övr. Grenar heter ett gammalt drama av William Shakespear.....Merchant of Venice var väl originaltiteln. Det är också namnet på en ny avelshingst...
Svar
2
· Visningar
1 706
Senast: F-Blod
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp