Sätet längst bak på släde?

ameo

Trådstartare
Moderator
I min längtan efter att någon gång i livet få åka släde bakom häst kikar jag ibland på annonser med slädar till salu. Och i princip samtliga slädar jag sett har ett litet säte (ibland nästan cykelsadelformat) längst bak, där - om jag fattat rätt - kusken ska sitta medan passagerarna sitter framför.
Kan någon förklara för mig hur detta är tänkt att fungera? Varför har man kusken längst bak? Och hur bör man sitta i släden om man är ensam? Fortfarande längst bak? Eller på sätet "i" släden?
 
Fördelen med att sitta på det bakre sätet är att man kommer högre upp så sikten förbättras.
Men även jag har haft samma funderingar och jag hoppas att någon som vet ger ett svar.
Även våra slädar hade kuskbock bak kan tilläggas och min mamma satt på den bakre vad jag kommer ihåg.
 

Liknande trådar

Ridning Har en ridtravare här hemma som har fungerat som ridhäst de senaste 6-7 åren. Köpte den förra sommaren och hästen är helt ljuvlig att...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Ace
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 653
Senast: Saeta
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 397
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 253
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp