Sätta fast borr på ryobi

Wysiwyg

Trådstartare
Jag har hyrt en slagborr från Ryobi. Jag får dock inte på borren?? Dom där "taggarna" i chucken som ska klämma åt borren rör sig inte, varesig jag skruvar på chucken eller kör fram och tillbaka samtidigt som jag håller i den. Är det möjligtvis någon här på buke som äger en Ryobi-maskin och kan rädda mig? Har försökt googla manualer också men enligt dessa ska det bara vara att skruva på chucken för att borren ska fastna.
 
1627316011068.png



Hur ser maskinen ut framtill ? Är det den med 3 "piggar " eller dem med ett hål ... se bilderna...
Den vänstar med 3 piggar tar vanliga borrar och lossas /dras åt som du redan gör.... Den högra ska ha borrar med SRS fäste
 
Visa bifogad fil 74311


Hur ser maskinen ut framtill ? Är det den med 3 "piggar " eller dem med ett hål ... se bilderna...
Den vänstar med 3 piggar tar vanliga borrar och lossas /dras åt som du redan gör.... Den högra ska ha borrar med SRS fäste

Det är ingen av dem, modellen heter R18SDS. Hon som hyrde ut den sa att det skulle funka med en vanlig borr men hmmm själva framhuvudet ser ju ut som den jag hyrt. Gaaaargh.
 
Visa bifogad fil 74311


Hur ser maskinen ut framtill ? Är det den med 3 "piggar " eller dem med ett hål ... se bilderna...
Den vänstar med 3 piggar tar vanliga borrar och lossas /dras åt som du redan gör.... Den högra ska ha borrar med SRS fäste

Efter ytterligare googling är det tydligen borr med SDS+-fäste som behövs. Konstigt att hon i butiken inte hade koll på det. Tur det finns lite öppna butiker ännu. :) Tack för hjälpen!
 
Efter ytterligare googling är det tydligen borr med SDS+-fäste som behövs. Konstigt att hon i butiken inte hade koll på det. Tur det finns lite öppna butiker ännu. :) Tack för hjälpen!
Det kan vara så också att man byter "huvudet" på borrmaskinen mellan SDS och vanlig borr.. Tag tag i yttre ringen på borrmaskinen och dra den bakåt samtidigt som du tar tag och drar i borrhuvudet framåt...
Nu har jag ingen egen sån Ryobi ... men andra maskiner som jag kan byta huvud på..
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 273
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 811
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp