Sätta fast skär på Oster trimmaskin (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

Lillefrun

Trådstartare
Håller på att bli tokig på min nya trimmaskin. En Oster A6 slim. Är säker på att den antagligen är jätte bra. Men jag kan bara inte få dit skäret, jag provade allt och sen efter en massa trixande tryckte jag på en knapp som gjorde att en rejäl flärp som åkte upp hela vägen och fastnade där och nu går det inte att rubba den. Så nu har jag en trimmer med skär för 2300 kr plus att jag måste köpa distanskammar också för ytterligare pengar som jag nu inte kan använda så fick ta en annan. Dessutom har skäret på lilla trimmern gett upp och vägrar fungera. Och jag BEHÖVER mina trimrar. Har beställt hem nya skär till detaljtrimmern också och försöker mig på att ta loss skäret och tvätta med vatten och en liten borste. Nya skären kostar typ 850 kr. Så 3150 kr på trimrar.

jääääätte rolig shopping och att lägga så mycket av min lilla, lilla inkomst på det. Tur man har en buffert.

Är det någon som vet hur man får loss flärpen och hur man sätter på skär på en Oster?
 
Håller på att bli tokig på min nya trimmaskin. En Oster A6 slim. Är säker på att den antagligen är jätte bra. Men jag kan bara inte få dit skäret, jag provade allt och sen efter en massa trixande tryckte jag på en knapp som gjorde att en rejäl flärp som åkte upp hela vägen och fastnade där och nu går det inte att rubba den. Så nu har jag en trimmer med skär för 2300 kr plus att jag måste köpa distanskammar också för ytterligare pengar som jag nu inte kan använda så fick ta en annan. Dessutom har skäret på lilla trimmern gett upp och vägrar fungera. Och jag BEHÖVER mina trimrar. Har beställt hem nya skär till detaljtrimmern också och försöker mig på att ta loss skäret och tvätta med vatten och en liten borste. Nya skären kostar typ 850 kr. Så 3150 kr på trimrar.

jääääätte rolig shopping och att lägga så mycket av min lilla, lilla inkomst på det. Tur man har en buffert.

Är det någon som vet hur man får loss flärpen och hur man sätter på skär på en Oster?
Har du kollat bruksanvisningen?
Vi har sådana på jobbet och jag har den gamla modellen. Är inte svårt att sätta på/ta loss. Här har du en bruksanvisning med bilder: https://www.bruksanvisni.ng/oster/a6/bruksanvisning
 
Det finns inget om hur man sätter på skäret utan bara tar av... Hmm, förstår inte vad jag gör fel

Lägg upp en bild på maskinhuvudet där du ska sätta fast skäret!
Vi har också oster på jobbet och de är verkligen inte svåra att få på och av (också äldre maskiner så det kan ha ändrats..)
 
Problemet är jag inte kan få upp den inre flärpen. Den i metall
20210317_133902.jpg
 
Jjj
Den går ju att få upp men är ju väldigt platt. Jag har råkat få ner den en gång när jag bytte skär, ta något platt och hårt, typ en bordskniv och försök få in under och bänd upp den. Lite trixigt men det går.
Åh, vågade inte ta i innan men provade igen och nu gled ju skäret på. Tack, tack, tack! Nu ser jag fram emot att prova att trimma Milou med den.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp