Sätta igång

Lovisaastenlund

Trådstartare
Hej! Min häst vrickade sig för ca 1 vecka sedan. Vi har varit in till vet och ultraljudat benet ok det visade ingenting utan hon sa att det var en lätt vrickning. Hon ska vila i 10 dagar till med lite skritt. Sedan får vi sätta igång. Jag tänkte lite hur jag ska sätta igång henne. Hon var inte jätteigång när vi köpte henne. Inte i tävlingskondition men hon hoppade lite (80/90 cm och vanliga pass på banan och ute. Hon har gått 115/120 tidigare. Vi har haft henne sedan sep. Jag tänker att hon ska ta det lugnt och bygga upp henne över vinter så att vi kan komma ut och träna mer till våren och tävla. Hur ska jag tänka första veckorna och när är det ok att börja med bommar/hinder osv. Jag vill inte ta det brotten utan gå upp kondition och styrka under vintern. Hon är något omusklad rygg och rumpa så det vill jag fokusera på att få muskler.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Anna-KarinO
·
  • Artikel
Dagbok Jag har under den senaste tiden suttit och broderat mycket. Jag har haft ett precis påbörjat broderi liggande i bokhyllan i flera år och...
Svar
19
· Visningar
1 677
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
1 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp