Sätta upp tyg på väggen

aiquen

Trådstartare
Jag funderar på att spänna upp en större bit tyg (säg ca 150x150 cm) på en av mina väggar och jag vill göra absolut så lite åverkan på själva väggen som det bara är möjligt, samtidigt som jag vill att tyget ska vara liksom sträckt. Med det i åtanke: Hur bör jag gå tillväga för att få upp tyget på väggen?
 
Sv: Sätta upp tyg på väggen

Sätt det på gardinstång (både uppe och nere så det blir stabilt). Häng gardinstången på kedjor eller remmar som sitter i krokar uppe vid taket.
 
Sv: Sätta upp tyg på väggen

Häfta fast självhäftande kardborrband på vägg respektive tyg, sy en kanal längst ner och lägg i en eller flera stänger som tynger ner och håller rakt.

Har gjort så med ett draperi för en dörr vi inte använder, fungerar klockrent.
 
Sv: Sätta upp tyg på väggen

Spänn och häfta fast det på en stor frigolitskiva och häng upp den!
 
Sv: Sätta upp tyg på väggen

Bra idé! Har funderat på samma sak själv men inte tänkt på just frigolit. Billig och bra lösning!
 
Sv: Sätta upp tyg på väggen

Använd knappnålar istället för spikar och slå i dem snett ovanifrån. Jag vet folk som hänger upp tavlor så.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 412
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hemmet Jag tittar på soffor då jag ska köpa en men funderar på om jag ska ha en i skinn eller tyg. Det har varit lite av en dröm att ha en...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 802
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp