Safesport kritisk till förbundets ”oberoende genomlysning”

I ett inlägg i sociala medier riktar Safesport Sweden kritik mot Svenska Ridsportförbundet och den "oberoende genomlysning" som förbundet tagit initiativ till, där deras förmåga att hantera kränkningar och övergrepp skulle tas upp. Safesport ställer sig tveksamma till om det verkligen är en oberoende utredning.
 
Jag häpnar att förbundet på allvar tror att någon går på den här finten. Har de levt under en sten de senaste 30 åren? Eller tror de att resten av världen gjort det? Varför inte bara ta saken på allvar, och verkligen göra en seriös utredning. Om inte annat för att visa att det är nya tider inom förbundet - tider som kommit ikapp verkligheten och orienterar efter hur det faktiskt ser ut.

"I sitt inlägg i sociala medier frågar sig Safesport ”hur oberoende är den utredning och genomlysning som Svenska Ridsportförbundet initierat kring sin egen förmåga att hantera kränkningar och övergrepp egentligen”? Man konstaterar att utredningen ska drivas av en medarbetare som till vardags jobbar med ”intressepolitik, opinionsbildning och lobbying” på Riksidrottsförbundet, men via medarbetarens konsultbolag.

Ersättningen för utredningen kommer från Svenska Ridsportförbundet, och de personer som ska intervjuas i utredningen har enligt Safesport valts ut i samråd med Svenska Ridsportförbundet."
---
www.tidningenridsport.se
 
"I sitt inlägg i sociala medier frågar sig Safesport ”hur oberoende är den utredning och genomlysning som Svenska Ridsportförbundet initierat kring sin egen förmåga att hantera kränkningar och övergrepp egentligen”? Man konstaterar att utredningen ska drivas av en medarbetare som till vardags jobbar med ”intressepolitik, opinionsbildning och lobbying” på Riksidrottsförbundet, men via medarbetarens konsultbolag.

Ersättningen för utredningen kommer från Svenska Ridsportförbundet, och de personer som ska intervjuas i utredningen har enligt Safesport valts ut i samråd med Svenska Ridsportförbundet."
---
www.tidningenridsport.se

:crazy:

Låter som ett riktigt dåligt skämt. Hur kan man vara så verklighetsfrånvänd 2021?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 240
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok De människor som varit workawayers hos mig under sommaren har varit av 4 olika nationaliteter. Ibland har kulturskillnader blivit...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp