Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Paddington

Trådstartare
Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev stamfader till Isfolket. Tengel lovades jordisk vinning mot att minst en av hans ättlingar i varje generation skulle gå i tjänst hos djävulen och utföra onda handlingar. Deras tecken skulle vara de kattgula ögonen, och de skulle besitta trolldomskrafter. Och en gång skulle det födas en, som ägde större övernaturlig förmåga än världen skådat. Förbannelsen skulle vila över ätten, tills man fann platsen där Tengel den onde grävt ned kitteln han använde, då han kokade häxbrygden som frammanade Mörkrets furste. Så säger legenden. Om den är sann, vet ingen. Men en gång på 1500-talet föddes en drabbad ättling av Isfolket. Han försökte vända det onda till det gott istället, och kallades därför Tengel den gode. Det är om hans familj denna saga handlar.

Nataniel (ängel) - är den som blivit utvald att leda kampen mot Isfolkets onde stamfader, men för att klara detta måste han få hjälp, till sin hjälp har han både nu levande samt döda medlemmar av Isfolket. Nataniel är känd för sin otroliga människokärlek, helande kraft och varma ögon.

Tengel den Gode (Borgmästare)- var en av de drabbade i ätten, men han vänder sig mot det onda och blir blir god. Tengel ägnar hela sitt liv åt att kämpa med det onda arvet, hans största bedrift är att han lyckas ändra på förbannelsen som vilar över släkten och det finns nu även en möjlighet att det är en utvald ist för en drabbad som föds. En utvald som liksom Tengel kämpar mot det onda arvet. Vid lika antal röster väger hans ord tyngst. Kan stoppa en lynch under leken och en gång avlägga en extra röst.

Silje (modifierad välsignad)– Räknas som Isfolkets stammor då hon vågade gifta sig med Tengel den Gode. Hon dog nästan vid födseln av sin yngsta dotter, men blev räddad av självaste häxan Hanna. När Silje sedan valde att döpa dottern efter Hanna så har de numera ett särskilt band. Silje är välsignad – och så länge Hanna är vid liv kan inte Silje skadas (käkas) av ulvarna.

Ulvhedin (Magiker) – Mest drabbad av alla inom isfolket och slåss konstant mot den ondska som river i honom. När Ulvhedin dör i lynchning så drar han med sig en ulv i fallet. Demonen medverkar i lottningen vid fallet men är immun mot att dö, det vill säga: faller lotten på demonen så går magikern döden till mötes på egen hand. Om Ulvhedin blir uppäten så blir den omvandlad till ulv. Immun mot demonen.

Marco (brevbärare) - Son till Lucifer och prins av svarta salarna. Älskar hela sin isfolket familj inkl sin drabbade bror Ulvar. Är oftast den som får rycka ut och rädda sina släktingar när de är i fara, dock kanske inte på just det sättet som de väntat sig. Marco kan skicka totalt 3 paket, paketen innehåller en sia, ett beskydd samt en extra röst. Deadline DagDL för utdelning till natt-DL.

Tova (spion)– en av isfolkets svårast drabbade, hennes utseende fick folk att snabbt dra sig undan i vämjelse - och hon kallades allmänt för häxa. Trots detta var hon utvald till att medverka i ättens kamp mot Tengel den onde. Efter en misslyckad resa i tiden för att utröna sina tidigare inkarnationer samt isfolkets historia har hon nu blivit så skrämd av Tengel den Onde att hon blivit god. Eftersom hon numera kan försätta sig i självhypnos kan hon se händelser som skett under natten.

SOL (siare) – SOL är en rastlös själ, ondskan river i henne men samtidigt vill hon vara god. Hotet från myndigheterna driver henne till Brösarps backar där hon lär känna andra häxor och får lära sig att försätta sig i trans och besöka blåkulla. Genom transen kan hon fånga upp andras intentioner.

Vinga (älva) – Man skulle kunna kalla Vinga för ett naturbarn, efter sina föräldrars för tidiga död beger hon sig till skogs tillsammans med sin get. Vinga är en busig varelse som inte vill något illa men råkar hamna i de mest lustiga situationerna. Får två sior. Tar över änglens roll om denna dör, men får bara skydda varannan natt.
Övriga Isfolket som varken är drabbade eller utvalda..

Onda

Sölves (tjuv) - Sölves allra starkaste förmåga är att han kan få saker att komma till sig – tre gånger lyckas hans försök och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på Sölve ( tex om han stjäl från spionen så får han spioninformationen den natten). Sölve kan bara stjäla från en spelare en gång och valet måste skickas till LL innan Dag-DL och får tas i bruk under kommande natt-DL

Ulvar (lyan)
Tengel den Onde – Legenden är inte riktigt sann, vad som egentligen skedde, var att Tengel den onde uppsökte livets källor och drack av ondskans vatten. Han lovades evigt liv och makt över mänskligheten, mot att han sålde sina ättlingar till den onda makten, dock var det dåliga tider och han lät söva ner sig i dvala tills det skulle bli bättre tider för honom på jorden. Men även i sin dvala håller han fortfarande ett vakande öga på vad som händer i släkten och försöker påverka de drabbade att utföra hans gärningar. Tengel är Demon och är med i lyan och kan samtala med ulvarna. PM:ar LL inför varje natt om vem den vill demona*. Om den inte PMar och skulle dö, så blir det ingen demoning.

Övriga i lyan:
Hanna mfl. Endast Hanna har fått ett eget namn, övriga benämns som ulvar.

*Att demona någon betyder att man väljer en valfri god spelare som ska förvandlas till ulv efter att demonen dött. Således, när demonen väl dör så går den utvalda goda över till ulvlyan.

Deltagare:
TeamLundVer
Hedinn
LindgrenV
Artline
Monstermom
Matmissbrukaren
Myrten
Mumorsan
Ottilia
cirkus
Habina
CaisaLundblad
Bumpo

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar (blunda och peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline.
*Efter två missade röstningar samt vid inaktivitet kan man kickas från leken.

*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla onda är döda.

Första DL imorgon måndag kl 21.00
Natt-DL tisdag morgon 07.30
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hittat hit jag med. Spännande tema, aldrig läst Sagan om Isfolket själv, men bästisen är döpt efter en i serien och jag har hört mycket om den, bara adlrig själv kommit mig för att börja läsa den. :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag har också hittat hit!

Inte heller läst serien men det är uppenbarligen en karaktär i den som är döpt efter mig! Känner mig hedrad. :D ;)
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hahaha, hur gick det till, med tanke på hur gammal du är? Sista böckerna kom väl ut -89? (gillar wiki) ;) :D
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hedinn kanske är 93 på riktigt, vi kanske är blåsta :nailbiting:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Varför skulle jag ljuga på internet? Jag ljög givetvis för bokförfattaren och den gick uppenbarligen på det. :D
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Yo yo, har aldrig läst böckerna heller så hänger nog inte med om det blir en massa referenser men jag är här iallafall :)
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag har hittat hit. Och som jag sade i anmälningstråden, jag kommer vara aktiv på dagtid.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Woohoo! Man behöver inte avgiftas så länge man har stadig tillgång till det man är beroende av! :laugh:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hittat hit!

Och jag vill läsa ut "Tengel" som "Tengil", ni vet från Bröderna Lejonhjärta :cautious:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det här är alltså min första lek. Det känns nästan som att vara med i hungerspelen :nailbiting:

Jag har inte heller läst böckerna om isfolket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 487
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 695
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 296
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 013
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp