Såhär blev det

Vilket va anledningen till att jag sa till dig att plocka bort honom. Du skrev att du inte bryr dig längre men du har ändå stenkoll på när han skrev senast, vad han skriver, vilken "ton" han har, hur länge det går mellan varje kontakt. Det är uppenbart att du är inne i en spiral med där här människan som inte är sund. Han kommer fortsätta sålänge han har möjlighet att fortsätta. Det handlar inte om att blocka honom för att vara elak utan för att ge dig själv en chans att faktiskt gå vidare utan att du kan kolla varje detalj konstant.
Men du, det där hade jag kunnat svara på gällande de flesta vänner. Vilken ton medelandet var i, när de skrev sist ungefär osv. Min hjärna minns sånt av nån skum anledning, precis som den noterar registeringsnummer men aldrig bilmärke typ.
 
Men du, det där hade jag kunnat svara på gällande de flesta vänner. Vilken ton medelandet var i, när de skrev sist ungefär osv. Min hjärna minns sånt av nån skum anledning, precis som den noterar registeringsnummer men aldrig bilmärke typ.

Om du sitter och räknar dagar sen sist dina vänner hör av sig mellan varje gång så skulle jag nog säga att det också är osunt. Jag är själv en person som kan sitta och fundera över varför nån läst mitt meddelande men inte svarat, men jag inser också att det är en del av mina egna hjärnspöken och därför tillåter jag mig inte att det går till överdrift. Den nivån du har hållit kring alla detaljer om honom är inte sund oavsett om du har ett bra minne eller inte, jag har sagt från första tråden att jag är övertygad om att den dagen du blockar honom så kommer det inte ens ta en månad innan du är tillbaka till ett mer normalt tankemönster kring honom, det tror jag fortfarande
 
Om du sitter och räknar dagar sen sist dina vänner hör av sig mellan varje gång så skulle jag nog säga att det också är osunt. Jag är själv en person som kan sitta och fundera över varför nån läst mitt meddelande men inte svarat, men jag inser också att det är en del av mina egna hjärnspöken och därför tillåter jag mig inte att det går till överdrift. Den nivån du har hållit kring alla detaljer om honom är inte sund oavsett om du har ett bra minne eller inte, jag har sagt från första tråden att jag är övertygad om att den dagen du blockar honom så kommer det inte ens ta en månad innan du är tillbaka till ett mer normalt tankemönster kring honom, det tror jag fortfarande
Nej, jag sitter inte och räknar. Men skulle frågan komma upp så skulle jag kunnat svara på det. Vare sig du anser att det är osunt eller inte. Jag kan liksom inte rå för att jag minns det utan att reflektera över det.

Vad är det för detaljer du hänger upp dig på? Sen är det väl klart efter allt som vanligt att jag minns hans/min kontakt tydligare än kanske en ytlig bekant?
Jag minns vilken dag vi hade pratet också, samma dag som min katt skadade sig och pga det minns jag ungefär vilken tid på dagen också…. Men visst jag är säkert osund på alla sätt.

Att jag vet att han läst men inte svarat är för att det syns på displayen samt att jag råkar ha fler vänner i samma app som jag skickat bild till idag. Liksom svårt att blunda för att se en annan vän där när han ligger längst upp.
 
Senast ändrad:
Jag svarade ett helt gäng bekanta idag som skrivit till mig förra helgen och ännu längre bak. Jag bryr mig om att svara dom när jag har tid men glömmer även ofta bort att svara och kommer på det först när jag sätter mig och bläddrar.
Tänker att din nog har dig på samma nivå numera? Just bekant som han bryr sig om men inte prioriterar som om ni varit i ett förhållande?

Är väl inte så konstigt att han hör av sig ibland om han vill fortsätta er vänskap :)
Ingen aning, vi är ju inte på en ”vänskaplig nivå” heller.
Iaf inte om man får tro hans ”börja om via nätet som steg 1 och ta det vidare därifrån”. Sen var det såklart ren lögn ändå…
 
Varför tror du att han artighetsskriver idag, när du beskriver att du och din psykolog sett att han manipulerat i kontakten hittills? Är det inte mer sannolikt, utifrån vad du kommit till insikt om att han fortsätter med just vad han gjort hela tiden? Verkar jättekonstigt att han skulle släppa det för att artighetsprata nu. Nu när det har gått såpass mycket tid att du liiitegrand börjar hitta din egen syn och kompass igen. Låter för mig mer som han gör precis vad han gjort hittills: on-offar dig. Var rädd om dig.
För att jag skrev precis vad jag tyckte om hans betende sist. Lugnt, sansat och lät honom följa det mönster psykologen just sagt att han skulle följa… så jag var beredd. Och när jag inte tycker som han blir han ”stressad” och ska ”straffa” med silent treatment. Jag har aldrig stått på mig hela vägen innan och vägt på med saker han gjort innan och fortsatt argumentera… så jag räknade med att han var riktigt grinig nu vilket han brukar bli…. Men jag hade fel. Dock var han riktigt riktigt sur under konversationen…. Som ett barn.

Min kompass är kvar… som tur är. Jag inväntar lite att bli så stark att jag blockar. Men då vill jag verkligen vara supersäker på att jag aldrig blockar upp och tror han ändrat sig eller nåt sånt.

Fått kontakt via tips från psykologen där man kan prata med personer som också träffat på mån av denna karaktär. För mig är det ett gott stöd som gett en rejäl skjuts framåt att se hur de haft det och männen ÄR otroligt lika i sin framtoning, nästan identiska i betende, vad som sägs, konstiga ursäkter, egoism mm. Som om de var samma person…. Jag kan också se den andra sidan. Personer som suttit år ut och år in med dessa individer, jag kan se mönstret och hur de tänker. För mig har det gett ett uppvaknande vad det är jag hamnat i… och med ”vem”.
Jag kan också se varför det är viktigt att ta det i min takt så länge det går framåt vilket det GÖR. Just för att aldrig hamna i det där att likt ett ”beroende” gå tillbaka och tro på bot och bättring.
 
Ingen aning, vi är ju inte på en ”vänskaplig nivå” heller.
Iaf inte om man får tro hans ”börja om via nätet som steg 1 och ta det vidare därifrån”. Sen var det såklart ren lögn ändå…
Behöver ju inte varit en lögn folk ändrar sig ständigt och känslor kan komma och gå från en dag till en annan. Även folk som varit ihop i femton år och har barn ihop går skilda vägar :)
 
Behöver ju inte varit en lögn folk ändrar sig ständigt och känslor kan komma och gå från en dag till en annan. Även folk som varit ihop i femton år och har barn ihop går skilda vägar :)
Han ändrar sig ju iofs 10-15 gånger per samtal 😳

Visst kan folk göra slut efter 15 år, det har jag aldrig sagt nåt om. Men dessa brukar ju i normala fall faktiskt göra nåt åt det och stå för det.
 
Att sitta still i en hamn är viktigare som så mycket annat.
Han prioriterar inte den typen av kontakt du saknar av ett eller annat skäl.
Nej, ändå vill han tillbaka dit, det är mitt fel att han inte kan det. För jag svarar för fort, då vill ha ha 30 min på sig att prata, säger ”hej, hur mår du och hur går det” när han dyker upp efter 2 veckor, och säger ”Oj, där var du 😀”, dessutom var han då ”lamslagen” efter denna trasiga motor att han inte alls kände för att älta det mm efter nåt ghostande med… så allt det där är ju enbart mitt fel. Eller så har jag inte en aning om hur jobbigt det är att sitta still i en gästhamn några veckor 😜
 
Du verkar fortfarande ha en konversation med honom varje gång han skriver? Du kanske ska öva på att faktiskt inte svara. Om du tycker det är svårt att blocka nu lär det dessutom bli enklare om du redan har vant bort behovet av att svara på hans meddelanden.
Det gör jag, fast i min takt. Nu tog det timmar innan jag ens svarade faktiskt. Eller öppnade.
 
Ingen aning, vi är ju inte på en ”vänskaplig nivå” heller.
Iaf inte om man får tro hans ”börja om via nätet som steg 1 och ta det vidare därifrån”. Sen var det såklart ren lögn ändå…
Ni tittar från olika fönster.
Det gör jag, fast i min takt. Nu tog det timmar innan jag ens svarade faktiskt. Eller öppnade.
men menar du på allvar att du alltid svarar (alla) på sekunden annars?
Att inte svara på några timmar är ju det allra vanligaste skulle jag tro.
 
Nej, ändå vill han tillbaka dit, det är mitt fel att han inte kan det. För jag svarar för fort, då vill ha ha 30 min på sig att prata, säger ”hej, hur mår du och hur går det” när han dyker upp efter 2 veckor, och säger ”Oj, där var du 😀”, dessutom var han då ”lamslagen” efter denna trasiga motor att han inte alls kände för att älta det mm efter nåt ghostande med… så allt det där är ju enbart mitt fel. Eller så har jag inte en aning om hur jobbigt det är att sitta still i en gästhamn några veckor 😜
Om det nu stämmer.
 
Ni tittar från olika fönster.

men menar du på allvar att du alltid svarar (alla) på sekunden annars?
Att inte svara på några timmar är ju det allra vanligaste skulle jag tro.
Hur tänker du att han ser sin ”idé”?

Nej, dock svarar jag oftast snabbare nu då jag har ljudet på jämfört med förr. Sitter jag med telefonen i handen så brukar jag svara direkt. Gör jag det inte så blir det när jag ser det. Mest för att jag inte vill glömma av det/få det överstökat
 
Om det nu stämmer.
Det är just det. Tydligen är motorn sönder ännu. Ändå tog han sig hem.
Han, ska laga den men vet inte när. Och då stod han ändå precis brevid en ”båtreparatör”. Sen vet jag inte ett jota om båtmotor alls… så är nog inte rätt person att säga varken bu eller bä
 
Ingen aning, vi är ju inte på en ”vänskaplig nivå” heller.
Iaf inte om man får tro hans ”börja om via nätet som steg 1 och ta det vidare därifrån”. Sen var det såklart ren lögn ändå…

Ni var väl "ingenting" innan ni började ha kontakt via någon nätsida, i och med att ni inte börjat prata med varandra?
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 145
Senast: Squie
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 746
Senast: Stefffie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 046
Senast: Whoever
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 069
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp