Såhär blev det

Så skulle jag tolkat det iaf, men jag vet förstås inte.
Jag vet inte heller, han skrev ”Ja, det är en plan, att börja om via snap känns ju som ett naturligt första steg, och sedan ta det därifrån”… ordagrant. Idag är han inne i appen (ja, hemska stalkern såg det då jag svarade en kollega) men skriver inget…

Känns mer och mer närmre att plocka bort
 
Jag vet inte heller, han skrev ”Ja, det är en plan, att börja om via snap känns ju som ett naturligt första steg, och sedan ta det därifrån”… ordagrant. Idag är han inne i appen (ja, hemska stalkern såg det då jag svarade en kollega) men skriver inget…

Känns mer och mer närmre att plocka bort

Då skulle jag se det som att ni är "snap-vänner" just nu och att framtiden får utvisa om det blir något mer än så. Och som det ser ut nu, så troligen inte mer än så i framtiden heller.
 
Då skulle jag se det som att ni är "snap-vänner" just nu och att framtiden får utvisa om det blir något mer än så. Och som det ser ut nu, så troligen inte mer än så i framtiden heller.
Låter väl så.
Nu hintade han om att han hade trevliga minnen från stället vi sågs på…varför ens säga så. Äsch jag går ut och rensar ogräs eller nåt istället 😂
 
Jag tycker inte det är lämpligt för oss att "avgöra" vad mannen är och inte eftersom TS referat av deras konversationer och annat troligtvis utgör cirka 1% av deras umgänge, om ens det, och då är det andrahandsinformation från endast ena aktiva parten. Vi vet övervudutaget inte vad hans tycker eller var hans uppsåt är, och att tro att vi kan utrönadet säkert är att bedra sig själv.
TS upplever sig ha blivit manipulerad, och TS psykolog håller enligt uppgift med. Vad finns det för oss att ifrågasätta?

@Unhappy Får jag fråga vad är ditt mål är med fortsatt kontakt? Eftersom du svarar när han skriver. Att blocka eller inte är personlig preferens, I get it. Jag har aldrig gjort det annat än med nättroll som stjäl energi. Däremot är det min erfarenhet att just de struliga killarna gärna fortsätter att poppa upp som gubben i lådan, och hamsterhjulet fortsätter bara snurra på som förut om man svarar i telefonen/på meddelandena, som om ingen tid passerat emellan. En ringde 1.5 år efter, från ett nytt nummer, och bara "Ja jag sa ju att jag skulle höra av mig." 😂 Jag kände inte ens igen rösten först.

Nu säger jag inte att det gäller er två, men jag undrar om du vet eller har en plan med att svara när han tar kontakt, trots att "ni" är över.

Som jag skrev i mitt inlägg så säger min uppfattning om hans beteende ingenting om huruvida han faktiskt medvetet försöker manipulera TS, så vet inte varför du tycker att jag eller någon annan här sitter och bedrar sig själv?

Jag har läst hans tråd också, och det är först efter hans svar i den tråden som jag landade i att JAG inte får ihop hans frågor och resonemang där med att han skulle ha för avsikt att manipulera TS. Om det nu var han som skrev där, det kan ju lika gärna vara TS här eller en helt utomstående som ville se vad en sådan vinkel skulle ge för svar, även om jag inte ser det som troligt utifrån vad som skrevs där.

Jag ser inte någon vinst med killen ska stämplas som manipulativ, och tycker att det främst verkar fungera som något att hålla fast vid för att låta avslutet dra ut på tiden. Jag har mindre problem med att man kan behöva tid på sig för att älta, bearbeta osv, att alla inte släpper och blockar på tre röda, än att det tidsbehovet ska motiveras med att han är manipulativ och då får man inte bryta sig loss för snabbt.

Det känns också som att TS kan hantera att bl a jag tycker olika i denna sak, så jag är inte så oroad över att jag kommer med en annan vinkel än medhårs hejarop gällande detta.
 
Det enda jag inte kan låta bli att tänka på när allt verkar ske via Snapchat är att meddelanden försvinner väl efter ett dygn? Eller är det omgjort så att man kan spara dem längre nu igen.
Annars känns det ju som ett smidigt "spårlöst" sätt att ha kontakt på jämfört med alla andra meddelandeappar.
Dvs att det är ett enkelt sätt för han att kravlöst skriva grejer, men inget kan sparas och han har därmed ryggen fri om han inte vill/orkar hålla vad han säger. (Sen har ju TS världens bästa minne, vilket han kanske inte riktigt räknat med).

Blev nog mest svammel kanske, men eftersom det är ett diskussionsforum så ville jag ändå lägga in den synvinkeln.
 
Det enda jag inte kan låta bli att tänka på när allt verkar ske via Snapchat är att meddelanden försvinner väl efter ett dygn? Eller är det omgjort så att man kan spara dem längre nu igen.
Annars känns det ju som ett smidigt "spårlöst" sätt att ha kontakt på jämfört med alla andra meddelandeappar.
Dvs att det är ett enkelt sätt för han att kravlöst skriva grejer, men inget kan sparas och han har därmed ryggen fri om han inte vill/orkar hålla vad han säger. (Sen har ju TS världens bästa minne, vilket han kanske inte riktigt räknat med).

Blev nog mest svammel kanske, men eftersom det är ett diskussionsforum så ville jag ändå lägga in den synvinkeln.
Jag förstår frågan. Vi möttes ju på ett forum och efter några veckor ville vi byta bild men ändå vara ganska anonyma. Därav snap… man kan ringa där också så behovet av Facebook osv fanns liksom inte.

Ja, de försvinner efter ett dygn. Man kan spara dem också även om vi oftast inte gjort det. Behovet av fler kanaler har liksom inte funnits.

Nä, mitt minne är ju ganska bra på gott och ont. Vissa saker jag inte fattat när han talar i gåtor har jag dessutom skrivit ner för jag blev förvirrad av alla dubbla budskap- det gjorde mig dock inte mindre förvirrad 😂

Han däremot hade som argument att ”jag minns inte”. Jag tror dock inte det finns nån baktanke med att det stannade på snap… det bara blev så.
 
Absolut, och jag har fått kontakt med ett bra samtalsstöd också. Som mer är inne på att han är en manipulativ och farlig individ.
Därför reagerade jag så starkt när han började försvinna. Därför blev aldrig heller mina reaktioner normala när han försvann. Han kartlade ju allt om mig, min största fasa osv… och kör stenhårt på det. Det är inte normalt betende. Speciellt när han och jag aldrig ens bråkat. Men varje sak jag tyckte tvärtom med skulle bestraffas av honom.

En bra bit kvar men jag är påväg.
 
Å där kom det, PUNKT slut liksom. Nu är han borta ur mitt liv.
Efter galna 10 månader, jag fick de svar jag sökte. Han har ljugit om precis allt hela tiden. En tvättäkta Narcissitst enligt min psykolog. Jag tyckte hen var lite väl dramatisk men efter lite efterforskning och research så, jo visst stämmer det.

Det går framåt för mig, håller även på att försöka få traumabehandling för PTSD då psykologen anser att jag behöver det.
Nä nån ”snäll, vanlig ointresserad kille” var det aldrig.
 
Å där kom det, PUNKT slut liksom. Nu är han borta ur mitt liv.
Efter galna 10 månader, jag fick de svar jag sökte. Han har ljugit om precis allt hela tiden. En tvättäkta Narcissitst enligt min psykolog. Jag tyckte hen var lite väl dramatisk men efter lite efterforskning och research så, jo visst stämmer det.

Det går framåt för mig, håller även på att försöka få traumabehandling för PTSD då psykologen anser att jag behöver det.
Nä nån ”snäll, vanlig ointresserad kille” var det aldrig.

Vad hände??
 
Vågar man skriva det här utan att verka som en galning? Har ju misstänkt länge att han ljugit om mycket och fick det svart på vitt. Alla fordon som gått sönder så vi inte kunnat setts, t.o.m. ljugit om åldern på sina syskon liksom (såna där saker som varför ljuger man om det). Vad mer har han inte ljugit om? Om precis allt.

Hade ett prat med honom för inte så längesedan där jag stod på mig lugnt och sakligt, bara att se de manipulativa vändningarna där liksom….och vad det skapar i mig, skam, skuld mm över saker man inte ska behöva skämmas för ens.

Jag fick nog helt enkelt…och förstod processen och vad jag varit igenom och vad för person jag egentligen stött på.När jag fick det svart på vitt. Sammantaget kanske små skitgrejer men tillsammans… näää.
 
Senast ändrad:
Å där kom det, PUNKT slut liksom. Nu är han borta ur mitt liv.
Efter galna 10 månader, jag fick de svar jag sökte. Han har ljugit om precis allt hela tiden. En tvättäkta Narcissitst enligt min psykolog. Jag tyckte hen var lite väl dramatisk men efter lite efterforskning och research så, jo visst stämmer det.

Det går framåt för mig, håller även på att försöka få traumabehandling för PTSD då psykologen anser att jag behöver det.
Nä nån ”snäll, vanlig ointresserad kille” var det aldrig.

Tycker han låter väldigt bekant, alla som har träffat den typen vet precis. Jag fick såna vibbar från början, men hur säger man det till någon annan liksom?

Han jag kände ljög om allt som på nåt sätt passade hans "lifestory" bättre och fick hans liv flyta på. Han ljög om simpla saker som om att hade gjort sig makabert illa som ung (inga ärr eller något fanns kvar), hans föräldrars yrke etc. Han hade åtminstonde 4 flickvänner som alla fick veta hur upptagen han var. Etc.

Jag kan iaf trösta dig med att har du lärt känna en, så känner du igen de alla. De följer tämligen lika mönster.
 
Tycker han låter väldigt bekant, alla som har träffat den typen vet precis. Jag fick såna vibbar från början, men hur säger man det till någon annan liksom?

Han jag kände ljög om allt som på nåt sätt passade hans "lifestory" bättre och fick hans liv flyta på. Han ljög om simpla saker som om att hade gjort sig makabert illa som ung (inga ärr eller något fanns kvar), hans föräldrars yrke etc. Han hade åtminstonde 4 flickvänner som alla fick veta hur upptagen han var. Etc.

Jag kan iaf trösta dig med att har du lärt känna en, så känner du igen de alla. De följer tämligen lika mönster.
Tack
Man gör ju det, dock träffat en sådan innan men som var extremt extrovert i tillägg. Skröt högt om sin höga ställning på jobbet, ljög mycket och pratade mycket illa om andra. Dock avslöjades denne snabbt av alla (detta var ingen relation).

Denna är den mer introverta typen, men i övrigt ganska lik när jag tänker efter… men jag trodde ju att alla var grandiosa och skröt högljutt, men fanns visst en typ till. Men ser jag tillbaka så är de ganska lika, denna spelar bara så otroligt mycket bättre, mer dold så att säga, en person som undviker människor mer. Men summan är densamma. Jag hoppas dock komma ur detta en lärdom rikare. För jag inser ju så tydligt varför jag betedde mig och reagerade som jag gjorde och varflr jag ”blev som jag blev”.
 
Tack
Man gör ju det, dock träffat en sådan innan men som var extremt extrovert i tillägg. Skröt högt om sin höga ställning på jobbet, ljög mycket och pratade mycket illa om andra. Dock avslöjades denne snabbt av alla (detta var ingen relation).

Denna är den mer introverta typen, men i övrigt ganska lik när jag tänker efter… men jag trodde ju att alla var grandiosa och skröt högljutt, men fanns visst en typ till. Men ser jag tillbaka så är de ganska lika, denna spelar bara så otroligt mycket bättre, mer dold så att säga, en person som undviker människor mer. Men summan är densamma. Jag hoppas dock komma ur detta en lärdom rikare. För jag inser ju så tydligt varför jag betedde mig och reagerade som jag gjorde och varflr jag ”blev som jag blev”.
Fantastiskt! Jag hoppas att du känner dig lättad, snarare än besviken? Lättad, arg - och (får man säga så...?) lite triumferande för att ha avslöjat honom och spräckt hans bubbla. Jag vet att det är en tramsig känsla, men i ditt fall tycker jag du är värd att få känna så. Du gick med huvudet högt ur den här historien. Fri!

(Och jag har också känt en sån person - ingen relation men jobbigt ändå. Nej, två personer! Trodde för ett ögonblick att din snubbe var samma som "min", men tror ålderskillnaden är för stor.)
 
Fantastiskt! Jag hoppas att du känner dig lättad, snarare än besviken? Lättad, arg - och (får man säga så...?) lite triumferande för att ha avslöjat honom och spräckt hans bubbla. Jag vet att det är en tramsig känsla, men i ditt fall tycker jag du är värd att få känna så. Du gick med huvudet högt ur den här historien. Fri!

(Och jag har också känt en sån person - ingen relation men jobbigt ändå. Nej, två personer! Trodde för ett ögonblick att din snubbe var samma som "min", men tror ålderskillnaden är för stor.)
Tack
Det är otroligt blandade känslor. En sorg för hur han lurade mig och att han inte var den jag trodde, ilska över all skit han lurat i mig som jag försvarat honom i, triumferandet har inte kommit än. Det var lite av en chock men ändå inte… just nu är det fortfarande rätt obehagligt. Sista veckorna har han ju hört av sig en hel del. Hintat om att ”trevliga minnen” från platsen vi var på, pratat om mina barn mm…mår mest illa av det.
 
Tack
Det är otroligt blandade känslor. En sorg för hur han lurade mig och att han inte var den jag trodde, ilska över all skit han lurat i mig som jag försvarat honom i, triumferandet har inte kommit än. Det var lite av en chock men ändå inte… just nu är det fortfarande rätt obehagligt. Sista veckorna har han ju hört av sig en hel del. Hintat om att ”trevliga minnen” från platsen vi var på, pratat om mina barn mm…mår mest illa av det.
Han lever av och får sin näring av såna här "förhållanden". Nu blev det plötsligt tomt. Det är klart att han vill fortsätta. Låt dig inte luras (det tror jag inte du gör heller).
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 317
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp