Såhär blev det

Unhappy

Trådstartare
Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig.

Då jag inte fick nån annan hjälp än KBT påbörjade jag psykodynamisk terapi, tyvärr så skadade sig min häst så den redan tighta budgeten räckte inte till. Däremot fått kontakt med en psykolog jag har tid med som handlar om giftiga relationer. Och har fått en och annan insikt. Bla hur jag skall bearbeta detta, att detta inte var någon vanlig relation. Jag tror detta på sikt blir bättre. Fick även till mig att man får älta detta, för att få insikt, att jag varit otroligt manipulerad av denna person. Hjälpen var inte att ”skit i det och gå vidare”… ser också och närstående att jag går sakta framåt och att det får ta sin tid.

Jag började se mönstren, på och av kontakt. Öppna meddelanden när man själv vill är även ett sätt att kontrollera. Att få mig att tycka att min tidigare relation var med en kontrollerande man stämde inte. Att sitta och verkligen ta reda på allt om mig 24/7 och sedan använda det emot mig. Ta reda på min största skräck tex och sen köra på med den fullt ut. Inte vilka men samtidigt lämna små hopp hela tiden.

Det som hände till sist var att vi hördes efter 2,5 vecka (att han inte öppnat berodde på att jag var ett undermedvetet stressmoment tydligen ) 😂 Sporadisk kontakt, vissa dagar mer andra mindre. Helt efter vad han bestämde. Vissa dagar bekräftelse mera knäpptysta. Sen gick motorn på båten sönder. Han kunde alltså inte komma.

Skrev att jag kunde ta mig till honom då jag ju dum som jag varit väntat på honom 2,5 månad för annat har ju gått före (egentligen borde jag lämnat redan då).

Fick först ett medelande att, vi nog inte kunde ses inom överskådlig framtid men vi skulle höras mer på nätet, det var det bästa han nog kunde erbjuda i nuläget.

Att han inte ville ge falska förhoppningar, det gnagde honom. Att han insett att han inte var redo att inleda något när han insåg att extrajobb, båt, bilproblem lamslog honom så. (Ärligt)

Han ville inte bestämma att ses, antingen gör vi det eller inte. Sedan ändrade han till att vi kanske ses. Att han vill komma tillbaka till det måendet han hade i vintras (lät också ärligt)

Jag berättade i min tur hur detta ghostande påverkat mig, hur jag mått.

Fick svar att han varit oschysst och att jag tjänat bättre mm

Sen kom kovändningen

Vi skulle börja om med mer kontakt över nätet, från ruta 1. Det pratades om hur bra vi haft det förr, drogs upp gamla internskämt. Han ändrade sig mao
Frågade till sist ”så vi ska börja om hur och försöka att ses i höst?”
Han svarade att ”ja det är en plan”
Han skrev att han saknade mig och våra prat och hjärta på det. Och med tanke på min separationsångest så var det viktigt att vi höll det på en nivå som kunde hållas nu.
Lite mer prat om hur bra detta skulle bli… sen skulle han starta dagen men vi skulle höras senare för han skulle berätta vad som hänt honom…sen har han återigen inte öppnat på en vecka.

Jag tycker det säger ganska mycket om vad det är för typ av person. Och att ”jag har annat att göra nu men håller det lite öppet för när båtsäsongen är över så kan det ju vara kul”.

Jag kan också se ett visst mönster i många saker gällande honom och även om jag inte säkert kan veta om detta är en giftig person eller en person med nån form av märklig ångestprobematik orsakat av honom själv så ska det inte spela nån roll. För betendet är inte okej mot mig. Det blir destruktivt och elakt och jag inser ju att en ”normal” kille släppt mig ”jag har för mycket med mig själv jag behöver komma tillrätta med, så jag behöver vara ensam utan någon kontakt”.
Uppfattar inte alls detta oavsett som en snäll kille med ångest bara… en snäll kille med ångest hade inte hört och egentligen vetat om min största fasa och sen medvetet och aktivt gjort exakt samma sak igen.

Hur som helst, det går upp och ner men sakta framåt. Men jag har börjat se mönstret vad jag varit med om.

Vill egentligen mest skriva tack till de som förstod och stöttade när det var som värst.
 
Så himla härligt att läsa!! Låter som att du verkligen är på väg att hitta ett nyktrare och sundare sätt där Du får vara viktigast i Ditt liv ❤
Tack, ja små myrsteg.
Vissa dagar tvivlar jag ”kanske bara är en snäll kille liksom som inte vill”

Men nej, en vanlig snäll kille skulle inte göra såhär känner jag. En normal snäll kille gör slut.
 
Får man länka trådar i andra forum här? ”Killen” har garanterat skrivit om detta på FL
Har gjorts förut iaf, däremot kan jag tänka att det är svårt att veta om någon som inte ens är medlem här, har skrivit något någon annanstans och även om så vore, kan vem än det är inte få ventilera sig ifred?
 
Senast ändrad:
Har gjorts förut iaf, däremot kan jag tänka att det är svårt att veta om någon som inte ens är medlem här, har skrivit något någon annanstans och även om så vore, kan vem än det är inte få ventilera sig ifred?
Ja, vilket får mig att tro att detta är ett troll som läst tråden här (eller på FL om TS skrivit om detta där också). Men tänker att TS borde kunna avgöra detta på hur trådstarten är formulerad, om hon haft mycket skriftlig kontakt med killen ifråga.
 
Ja, vilket får mig att tro att detta är ett troll som läst tråden här (eller på FL om TS skrivit om detta där också). Men tänker att TS borde kunna avgöra detta på hur trådstarten är formulerad, om hon haft mycket skriftlig kontakt med killen ifråga.
Hon får väl snoka och spionera själv i såna fall tänker jag.
 
Visst låter det exakt som han. För det är ganska exakt samma ord han använt mot mig. Vara nätvänner, saknar mig osv. Skyller på stress… även dumpningen är extremt lik. Sorgligt oavsett….

har läst bägge trådarna. Jag tror inte han tar upp kontakten bara för att han saknar dig, han vill bara se till att den dagen har han tråkigt eller vill ha kontakt så ska du inte kunnat gå vidare såpass att du struntar i honom.

Han kan helt enkelt inte så ut med att skicka ett meddelande om 6 månader och du skiter i honom.
 
har läst bägge trådarna. Jag tror inte han tar upp kontakten bara för att han saknar dig, han vill bara se till att den dagen har han tråkigt eller vill ha kontakt så ska du inte kunnat gå vidare såpass att du struntar i honom.

Han kan helt enkelt inte så ut med att skicka ett meddelande om 6 månader och du skiter i honom.
Klart han inte gör. Ev så hör han av sig när båten är på land och allt lugnat sig. Han lever lite halvårsvis som jag skrev i förra tråden. Höst/vinter mycket internettid och tid att hitta nån att ”ha kul” med.

Som jag skrev innan, en normal ointresserad kille han gör slut, definitivt. Här har han bäddat för sig att kunna plocka upp kontakten och skyller på sin dåliga mentala hälsa. För det vet han att jag köper (men inte längre)
 
Klart han inte gör. Ev så hör han av sig när båten är på land och allt lugnat sig. Han lever lite halvårsvis som jag skrev i förra tråden. Höst/vinter mycket internettid och tid att hitta nån att ”ha kul” med.

Som jag skrev innan, en normal ointresserad kille han gör slut, definitivt. Här har han bäddat för sig att kunna plocka upp kontakten och skyller på sin dåliga mentala hälsa. För det vet han att jag köper (men inte längre)
Bra där, Stå stark!
 
Bra där, Stå stark!
Absolut, och jag har fått kontakt med ett bra samtalsstöd också. Som mer är inne på att han är en manipulativ och farlig individ.
Därför reagerade jag så starkt när han började försvinna. Därför blev aldrig heller mina reaktioner normala när han försvann. Han kartlade ju allt om mig, min största fasa osv… och kör stenhårt på det. Det är inte normalt betende. Speciellt när han och jag aldrig ens bråkat. Men varje sak jag tyckte tvärtom med skulle bestraffas av honom.

En bra bit kvar men jag är påväg.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 035
Senast: Whoever
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 799
Senast: Helvetet
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp